Nissan en BCA slaan handen ineen

Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
BCA biedt onder andere een voorraad- en terugkoopbeheersysteem. (Foto: Nissan)

BCA Europa en Nissan kondigen een strategisch partnerschap aan, waarbij BCA remarketingdiensten gaat leveren aan Nissan in Europa.

Het belangrijkste doel van deze overeenkomst is het verbeteren van de huidige remarketingtools van Nissan door de implementatie van een geheel nieuw UVMS (Used Vehicle Management System). Dit gebeurt in zes landen (Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Italië, Duitsland, Nederland en België) met de mogelijkheid om uit te breiden naar meer landen. Dat meldt BCA in een persbericht.

Remarketingplatform

BCA ondersteunt Nissan door het aanbieden van een remarketingplatform dat digitale verkoopmogelijkheden biedt in elk land. Hiermee kan Nissan zijn occasions onder eigen merknaam remarketen naar het dealernetwerk.

Ook biedt BCA een voorraad- en terugkoopbeheersysteem. Het systeem maakt het mogelijk om de volledige levenscyclus van het voertuig te controleren, van registratie tot en met de-fleeting, remarketing en aanverwante logistiek.

“Dit nieuwe remarketingsysteem en alle bijbehorende diensten zullen Nissan in staat stellen om de remarketingefficiëntie radicaal te veranderen, de doorlooptijd te verkorten en de opbrengsten van de auto’s te verbeteren”, aldus Antonio Melica, deputy vice president sales Nissan Europe.