Occasionverkopen in augustus met 4 procent gedaald
Consumenten verkochten afgelopen maand onderling (c2c) ook minder occasions: 3,9 procent minder dan in augustus vorig jaar, 50.994 in totaal. De handel in gebruikte personenauto’s groeide wel vorige maand: de b2b-verkopen stegen namelijk met 3,4 procent naar 54.773.
Alle grootste merken zagen hun b2c-occasionverkopen vorige maand dalen. De top-5 meest verkochte occasionmerken in augustus 2015:
merk |
aantal |
verschil t.o.v. 2014 |
Volkswagen |
8.890 |
-0,9% |
Opel |
7.509 |
-6,2% |
Peugeot |
6.927 |
-7,1% |
Renault |
6.638 |
-5% |
Ford |
6.256 |
-6,1% |
Bestelauto’s
De b2c-verkoop van gebruikte bestelwagens daalde met 1,8 procent naar 6.227. De handel in deze lichte bedrijfsauto’s daalde met 4,1 procent naar 5.004. De c2c-verkoop nam in dit segment met 2,1 procent toe naar 5.304.
Abonnees kunnen het volledige overzicht bekijken in de rubriek Feiten & cijfers.