VW verwacht omzetstijging van 10 tot 15 procent

Volkswagen • De autofabrikant denkt dat de knelpunten in de toeleveringsketen dit jaar zullen oplossen.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
Foto: VW

Volkswagen Group verwacht dit jaar een stijgende omzet en autoverkoop, mede door de betere beschikbaarheid van halfgeleiders en orderboeken die goed vollopen. Dat meldt Volkswagen in een persbericht.

De omzet van de groep zal naar verwachting met 10 tot 15 procent groeien; wat zal neerkomen op een omzet van zo’n 307 tot 331 miljard euro. De wereldwijde leveringen zullen waarschijnlijk met 14 procent stijgen tot zo’n ongeveer 9,5 miljoen voertuigen.

Wegwerken

“We verwachten dat de knelpunten in de toeleveringsketen dit jaar geleidelijk zullen verminderen waardoor we de grote orderachterstand kunnen wegwerken”, zei financieel directeur Arno Antlitz.

Volkswagen kondigde in februari meer investeringen in elektrificatie aan. Ook wil het bedrijf meer focus op winstgevende segmenten.

VW verwacht omzetstijging van 10 tot 15 procent | Automotive Online

VW verwacht omzetstijging van 10 tot 15 procent

Volkswagen • De autofabrikant denkt dat de knelpunten in de toeleveringsketen dit jaar zullen oplossen.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
Foto: VW

Volkswagen Group verwacht dit jaar een stijgende omzet en autoverkoop, mede door de betere beschikbaarheid van halfgeleiders en orderboeken die goed vollopen. Dat meldt Volkswagen in een persbericht.

De omzet van de groep zal naar verwachting met 10 tot 15 procent groeien; wat zal neerkomen op een omzet van zo’n 307 tot 331 miljard euro. De wereldwijde leveringen zullen waarschijnlijk met 14 procent stijgen tot zo’n ongeveer 9,5 miljoen voertuigen.

Wegwerken

“We verwachten dat de knelpunten in de toeleveringsketen dit jaar geleidelijk zullen verminderen waardoor we de grote orderachterstand kunnen wegwerken”, zei financieel directeur Arno Antlitz.

Volkswagen kondigde in februari meer investeringen in elektrificatie aan. Ook wil het bedrijf meer focus op winstgevende segmenten.