‘Prijs en inruilauto staan doorbraak online nieuwverkoop in de weg’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat concluderen diverse managers die Automotive sprak naar aanleiding van het tienjarig bestaan van Nieuweautokopen.nl in december vorig jaar. Paul de Vries verkocht met Nieuweautokopen.nl ongeveer tweeduizend auto`s direct aan de consument. Reden voor hem om over te stappen op een ander businessmodel waarin leads – en de opvolging daarvan – centraal staan.

De Vries is het niet gelukt om de online verkoop van nieuwe auto`s door te laten breken en hetzelfde geldt voor Auto.nl van Louwman, dat zich nu richt op private lease. De grote vraag is: gaan particulieren ooit op grote schaal online nieuwe auto`s kopen? 

Automotive vroeg zes deskundigen om hun visie op online nieuwverkoop en de rol die hierbij is weggelegd voor importeurs en dealers. Onder andere Gerard Bolder (directeur Ford Nederland), Erik Reurekas (directeur dealerholding Van Zwienen), Huub Dubbelman (woordvoerder Daimler), Walter van Overbeek (Houthoff Buruma), Samir Boudafiss (Tesla) en Paul de Vries geven hun mening. 

Leadopvolging
In Automotive 2 staat een groot verhaal over de moeizame relatie tussen verkopers en leadopvolging. Een verkoopleider is tegenwoordig meer bezig met het opvolgen van leads dan het volgen van zijn verkoopinstinct. En dat levert weerstand op. Het artikel over leadopvolging kunnen abonnees hier lezen

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

‘Prijs en inruilauto staan doorbraak online nieuwverkoop in de weg’ | Automotive Online

‘Prijs en inruilauto staan doorbraak online nieuwverkoop in de weg’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat concluderen diverse managers die Automotive sprak naar aanleiding van het tienjarig bestaan van Nieuweautokopen.nl in december vorig jaar. Paul de Vries verkocht met Nieuweautokopen.nl ongeveer tweeduizend auto`s direct aan de consument. Reden voor hem om over te stappen op een ander businessmodel waarin leads – en de opvolging daarvan – centraal staan.

De Vries is het niet gelukt om de online verkoop van nieuwe auto`s door te laten breken en hetzelfde geldt voor Auto.nl van Louwman, dat zich nu richt op private lease. De grote vraag is: gaan particulieren ooit op grote schaal online nieuwe auto`s kopen? 

Automotive vroeg zes deskundigen om hun visie op online nieuwverkoop en de rol die hierbij is weggelegd voor importeurs en dealers. Onder andere Gerard Bolder (directeur Ford Nederland), Erik Reurekas (directeur dealerholding Van Zwienen), Huub Dubbelman (woordvoerder Daimler), Walter van Overbeek (Houthoff Buruma), Samir Boudafiss (Tesla) en Paul de Vries geven hun mening. 

Leadopvolging
In Automotive 2 staat een groot verhaal over de moeizame relatie tussen verkopers en leadopvolging. Een verkoopleider is tegenwoordig meer bezig met het opvolgen van leads dan het volgen van zijn verkoopinstinct. En dat levert weerstand op. Het artikel over leadopvolging kunnen abonnees hier lezen

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.