Hofleverancier Van Ekris: bij ons geen gladde verkopers
Waarom hebben jullie het hofleverancierschap aangevraagd?
“Het is een kroon voor de inzet van de afgelopen honderd jaar. Elke generatie heeft erin geloofd en veel moeten doorstaan en dan is dit toch een beloning. Daarnaast heerst er onder de consument toch een negatief beeld over de autobranche. Bij ons werken geen gladde verkopers met glimmende punters. Met deze onderscheiding laten wij zien dat de betrouwbaarheid hoog in het vaandel staat.”
Was het veel werk?
“Jazeker! Je moet natuurlijk eerst honderd jaar bestaan. Na de aanvraag hebben wij veel controles gehad van de arbeidsinspectie, milieudienst, gemeente en politie. We zijn echt compleet doorgelicht tot en met documenten uit 1912 aan toe. Ook het personeelsbeleid, het verloop van personeel, ziekteverzuim en opleidingsprogramma’s wordt bekeken.”
Gaat dit predikaat jullie in de komende, moeilijke periode, van nut zijn?
“Wij geloven van wel. Klanten zoeken steeds meer transparantie en betrouwbaarheid. Het hofleverancierschap is echt onderscheidend en iets dat een klant herkent.”
Jullie zijn al honderd jaar zelfstandig, gaat dat zo blijven de komende jaren waarin schaalvergroting toverwoord blijft?
“We zijn honderd jaar zelfstandig en zullen dat gewoon blijven. Schaalvergroting is leuk, maar in deze tijden in de autobranche zien wij juist dat het tegen je werkt. Wij kunnen snel schakelen, staan heel dicht bij de klant en voelen de markt telkens veranderen, waardoor we altijd sneller zijn met een goed antwoord.”
Wat is de grootste uitdaging voor jullie bedrijf voor de komende jaren?
“De grootste uitdaging blijft toch wel de beweging van de klant blijven volgen. In de toekomst is er nog meer focus op de beleving van de klant. Daarnaast hebben wij nog een koffer vol met ideeën die in de komende jaren worden uitgerold. Dus uitdaging genoeg.”
Foto: de familie Van Ekris, met Gert bovenaan.