Automotive Marketing Show: leren van het inkt-model van Corendon
Een all-inclusive vakantie aan de Costa Holanda in Zandvoort, in eigen land naar Europarcs, coronavrije vakanties naar Turkije: Corendon heeft heel wat geprobeerd om ondanks de coronapandemie uiteindelijk toch voldoende reizen te kunnen verkopen. Sommige ideeën werden in de kiem gesmoord, anderen werden uitgevoerd. “Maar het heeft ons meer naamsbekendheid opgeleverd dan geld”, zegt marketingmanager Dick Gussen. “Het partnership met Europarcs was om te voorzien in de vraag naar vakanties in eigen land. Voor ons de eerste keer dat we een dergelijk partnership hebben opgetuigd. We zullen dit partnership ook zullen gaan continueren in een post- coronatijdperk.”
Geboorte Cor en Don
Tijdens de Automotive Marketing Show, die op 5 november plaatsvindt, vertelt hij onder andere over waarom de geboorte van Cor en Don zo belangrijk is geweest voor de groei van het bedrijf en hoe de internetverkoop van reizen zich in zijn ogen verhoudt tot die in fysieke winkels. Ook de marketingstrategie komt aan bod. “De vijftigplus-doelgroep is bij ons heel groot. Dus waar andere praten over het c.p.c.-model, praten wij nog steeds over het i.n.k.t-model: er gaat niets boven een advertentie met scherpe aanbieding in de krant.” Ofwel: het bedrijf wil overal zichtbaar zijn waar de klant is.
Naast Dick Gussen spreken ook Peter Zijlstra (Head of marketing Benelux Mercedes-Benz Cars), Erwin Wijman (Marketingspecialist), Rico van der Vies (Automotive Mediaventions), Wilbert Philippo (Infotrade) en Anders Jansen (Flow Resulting) op het evenement, dat volledig online is te volgen.
Schrijf je hier in voor de Marketing Show, de digitale editie van het Automotive Marketing Event.