Dealerbezoek neemt fors af door online oriëntatie

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Frans de Hoyer

    Het meten is één maar het beantwoorden is twee. Telkens weer blijkt uit de onderzoeken die we uitvoeren dat 44% gewoonweg niet reageert. MysteryE-Mail is daar het antwoord op. De klant is echt serieus wanneer deze via Internet vragen stelt. kijk op http://www.mysterye-mail.nl voor meer info

  • Daniel Vermeulen

    Ik ben van mening dat online verkoop nu nog een te grote stap is, zeker als het om een gebruikte auto gaat.De emotie en onzekerheid (over de staat van de auto)spelen nu een te grote rol, toch meneer De Hoyer?
    Mocht een x-perience centre straks echt tot de mogelijkheden gaan behoren, dan zal het ongetwijfeld een vlucht nemen, online info en 1 proefrit en klaar.
    Zo`n callcenter kan ons product echt niet verkopen, dat geloof ik niet.

    Dit bericht is bewerkt door de beheerder op 01-04-2010 14:51.

  • K.Wilders

    Online verkoop een brug te ver? Volgens mij is de nieuwe auto het enige product wat nog niet massaal online gekocht wordt, behoudens een paar aanbieders zoals Nieuweautokopen.nl. Een nieuwe auto is een generiek product met overal after-sales vestigingen die de garantie graag willen doen, het lijkt mij het meest ideale product. Ik kan het namelijk weten, ik rij een Toyota Aygo die geheel online is gekocht! Zelf heb ik een webshop in luxe kinderkleding, dus autobrache wordt wakker……

  • John

    Leads opvolgen door een call centre…? Laat ik het eens zijn met het feit dat we kunnen wachten tot consumenten online auto’s gaan kopen, maar door hen allemaal door het call center te laten opvolgen..? Ja de eerste fases in het aankoopproces zou nog mogelijk zijn. Maar zodra er vragen over het product (technische vragen) komen, of levertijden, of mogelijke samenstellingen van de aut. dat is toch een zaak van de importeur dan zelf aangezien zij over de kennis beschikken.

    En er zijn al partijen die niet actiematig online auto’s verkopen. Nieuweautokopen,nl en Skoda-direct.nl.

Dealerbezoek neemt fors af door online oriëntatie | Automotive Online

Dealerbezoek neemt fors af door online oriëntatie

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Frans de Hoyer

    Het meten is één maar het beantwoorden is twee. Telkens weer blijkt uit de onderzoeken die we uitvoeren dat 44% gewoonweg niet reageert. MysteryE-Mail is daar het antwoord op. De klant is echt serieus wanneer deze via Internet vragen stelt. kijk op http://www.mysterye-mail.nl voor meer info

  • Daniel Vermeulen

    Ik ben van mening dat online verkoop nu nog een te grote stap is, zeker als het om een gebruikte auto gaat.De emotie en onzekerheid (over de staat van de auto)spelen nu een te grote rol, toch meneer De Hoyer?
    Mocht een x-perience centre straks echt tot de mogelijkheden gaan behoren, dan zal het ongetwijfeld een vlucht nemen, online info en 1 proefrit en klaar.
    Zo`n callcenter kan ons product echt niet verkopen, dat geloof ik niet.

    Dit bericht is bewerkt door de beheerder op 01-04-2010 14:51.

  • K.Wilders

    Online verkoop een brug te ver? Volgens mij is de nieuwe auto het enige product wat nog niet massaal online gekocht wordt, behoudens een paar aanbieders zoals Nieuweautokopen.nl. Een nieuwe auto is een generiek product met overal after-sales vestigingen die de garantie graag willen doen, het lijkt mij het meest ideale product. Ik kan het namelijk weten, ik rij een Toyota Aygo die geheel online is gekocht! Zelf heb ik een webshop in luxe kinderkleding, dus autobrache wordt wakker……

  • John

    Leads opvolgen door een call centre…? Laat ik het eens zijn met het feit dat we kunnen wachten tot consumenten online auto’s gaan kopen, maar door hen allemaal door het call center te laten opvolgen..? Ja de eerste fases in het aankoopproces zou nog mogelijk zijn. Maar zodra er vragen over het product (technische vragen) komen, of levertijden, of mogelijke samenstellingen van de aut. dat is toch een zaak van de importeur dan zelf aangezien zij over de kennis beschikken.

    En er zijn al partijen die niet actiematig online auto’s verkopen. Nieuweautokopen,nl en Skoda-direct.nl.