Nederlandse sloopregeling zet geen zoden aan de dijk

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Dinno van Breugel, Voorzitter RAI Autovak

    Het is natuurlijk de vraag of de doelstelling was om op korte termijn meer nieuwe auto’s te verkopen. Zeker in het huidige klimaat.

    Gegeven de BPM en het relatief lage bedrag dat wordt betaald voor de te slopen auto, was het vooraf al duidelijk dat juist de verkoop gebruikt hiervan profiteert. Dat blijkt ook: ca. 75% van de transacties betreft een gebruikte auto.

    Dit was ook precies de reden waarom RAI Autovak het eens kon zijn met de slooppremie zoals die er nu is. Het biedt namelijk ook kansen voor onze leden. Aan een auto uit 2001/2002 kan immers meer worden verdiend dan aan een model uit begin jaren ’90…

    Overigens schept de huidige verkoop gebruikt ruimte bij de autobedrijven om op termijn weer meer in te ruilen en nieuw te verkopen. Dan is wellicht iedereen tevreden.

    Sowieso vind ik het in het belang van iedereen dat de prijzen van de gebruikte auto’s zich lijken te herstellen. Stabiliteit op dat vlak is immers voor allen, dealer én vrije garage,van grote waarde.

  • Jeroen van der Schenk