Louwman blaast Auto.nl nieuw leven in
Dat meldt Martijn Bovée, manager Auto.nl, aan Automotive.
Louwman, dat Auto.nl in 2013, kocht, volgt daarmee andere spelers als Bynco (Autobinck) en Qoets.
Sinds het begin van de zomer is de vernieuwde site live en inmiddels zijn de eerste occasions online verkocht. Over aantallen wordt nog niet gesproken. De belangrijkste doelstelling van Bovée is uitzoeken wat het kost en er allemaal voor nodig is om volledig online een occasion auto te verkopen. “Dat betekent dat we gewoon veel moeten proberen. Iedere twee weken draaien we een nieuwe cyclus waarin we dingen proberen. Het is learning by doing. Pas als we dat in kaart hebben kunnen we aan branding gaan werken.” Lees meer over Auto.nl in het artikel over de online occasionverkoop.
Het zal een tijdje duren voordat de grens van 500 auto’s wordt geslecht, maar dan kan het hard gaan, denkt Bovée. “We willen echt gaan vliegen. Als online verkoop doorbreekt kun je wellicht de keten hier en daar verkorten, wat een leercurve betekent voor de hele groep.”