Sixt breidt uit ondanks verlies van 108 miljoen euro
Autoverhuurder Sixt leed in het afgelopen kwartaal een verlies na belastingen van 108,1 miljoen. Vorige jaar was het Ebit-resultaat nog 80 miljoen euro. De omzet daalde met 63,6 procent naar 228 miljoen euro. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die Sixt vandaag bekendmaakte.
Hoewel Sixt zwaar getroffen is door de coronacrisis, waardoor het zijn wagenpark moest verkleinen, breidt het bedrijf in de Verenigde Staten juist uit. Zo nam Sixt tien Amerikaanse luchthavenlocaties over van autoverhuurbedrijf Advantage Rent a Car in juli. Hierdoor is het marktvolume gegroeid naar 2,9 miljard euro.
Erich Sixt, ceo van Sixt, is vastbesloten om sterker uit de crisis te komen dankzij een uitgebreid besparingsprogramma. “We hebben in het tweede kwartaal de kosten met meer dan 200 miljoen euro kunnen verlagen. Dit komt overeen met een vermindering van 35 procent.” De besparingen staan de uitbreiding volgens de ceo niet in de weg. “De overname van tien luchthavenlocaties is een belangrijke stap in de groei van de grootste voertuigverhuurmarkt ter wereld. We zijn daar nu aanwezig op 25 van de 30 topluchthavens en kunnen een aanzienlijk uitgebreid bedrijfssegment bedienen met een veel sterkere beschikbaarheid.”
Eerder was Karen van den Boom, ceo van Sixt Benelux te gast in de Automotive Livestream naar aanleiding van de introductie in Nederland van Sixt Share, het deelconcept van de autoverhuurder.