VAVDZ: leaserijder haakt af bij hogere bijtelling

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Rolf

    Ik geloof er helemaal niets van. Ook met 25% bijtelling is een auto van de zaak extreem veel voordeliger dan prive een auto rijden. Hooguit zal een beperkt aantal mensen ervoor kiezen om niet prive te rijden met kilometer administratie en een 20 jaar oude panda te gebruiken voor prive ritten

  • Marco Paanakker

    Ik heb te doen met 70% van de Nederlandse leaserijders. Men rijdt zeer goedkoop in een auto die slechts in theorie aan het brandstofverbruik (CO2)voldoet en vervolgens klaagt men als de overheid daar iets aan wil doen. Het merendeel rijdt momenteel in een auto waar ze normaliter niet voor zouden kiezen en sleutels van je Zweedse D2 op de bar leggen is ook al niet erg sexy, maar goedkoop is het wel. Simpel advies: stoppen met privekilometers maken in de auto van de zaak en koop er t.z.t. een jong gebruikte auto bij om mee naar het tuincentrum te rijden. Er gloort vast een mooie toekomst voor autobedrijven die daarop anticiperen.

  • Koos Smulders

    Ik kan de reactie van Marco en Rolf onderschrijven.

  • applaus

    De hele Randstad zit verstopt met door de overheid gesubsidieerde leasebakken, die slechts 25% gevuld zijn. dat geld kan de overheid in de tijd dat iedereen het over “duurzaam ondernemen” heeft beter gebruiken voor andere maatregelen.

  • Alex

    Een hogere bijtelling zou wel eens zeer positief kunnen zijn voor de automotivebranche.

  • Bettina de Bruin

    Ik vraag me af in hoeverre mensen “groen” blijven en dan nog voor de auto’s kiezen die een schijnbaar lage CO2 uitstoot hebben. De elektrische auto’s met hun kleine actieradius worden dan als “lastig” ervaren.

  • Cees van Vliet

    De overheid is zelf schuldig aan het feit dat ze 5 miljard misgelopen zijn. Ze hebben de automobilist listig om de tuin geleid, door ons voor te houden dat we zuiniger en schonere auto’s moesten gaan rijden i.v.m. de CO2 uitstoot. Dat er fabrikanten zijn die gesjoemeld hebben om auto’s onder de gewenste uitstoot te krijgen wil ik niet ontkennen. Maar laten we wel eerlijk zijn 70% rijd met een auto van 14% en die word door de overheid gepakt, dit was ook al met de oldtimers. En wie er voor is zal wel jaloers zijn dat er 70% slimme autorijders zijn.

  • The Big E

    He he vandaag de kogel door de kerkr bijtelling naar 20% Leaserijders houdt aub uw woord en zie af van de lease auto, hebben we dus straks 40% minder leaserijders op de weg. File probleem opgelost dus.(of zou zelfs met 20 of 25% bijtelling zo’n leaseauto toch voordeliger zijn als een eigen auto?)

VAVDZ: leaserijder haakt af bij hogere bijtelling | Automotive Online

VAVDZ: leaserijder haakt af bij hogere bijtelling

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Rolf

    Ik geloof er helemaal niets van. Ook met 25% bijtelling is een auto van de zaak extreem veel voordeliger dan prive een auto rijden. Hooguit zal een beperkt aantal mensen ervoor kiezen om niet prive te rijden met kilometer administratie en een 20 jaar oude panda te gebruiken voor prive ritten

  • Marco Paanakker

    Ik heb te doen met 70% van de Nederlandse leaserijders. Men rijdt zeer goedkoop in een auto die slechts in theorie aan het brandstofverbruik (CO2)voldoet en vervolgens klaagt men als de overheid daar iets aan wil doen. Het merendeel rijdt momenteel in een auto waar ze normaliter niet voor zouden kiezen en sleutels van je Zweedse D2 op de bar leggen is ook al niet erg sexy, maar goedkoop is het wel. Simpel advies: stoppen met privekilometers maken in de auto van de zaak en koop er t.z.t. een jong gebruikte auto bij om mee naar het tuincentrum te rijden. Er gloort vast een mooie toekomst voor autobedrijven die daarop anticiperen.

  • Koos Smulders

    Ik kan de reactie van Marco en Rolf onderschrijven.

  • applaus

    De hele Randstad zit verstopt met door de overheid gesubsidieerde leasebakken, die slechts 25% gevuld zijn. dat geld kan de overheid in de tijd dat iedereen het over “duurzaam ondernemen” heeft beter gebruiken voor andere maatregelen.

  • Alex

    Een hogere bijtelling zou wel eens zeer positief kunnen zijn voor de automotivebranche.

  • Bettina de Bruin

    Ik vraag me af in hoeverre mensen “groen” blijven en dan nog voor de auto’s kiezen die een schijnbaar lage CO2 uitstoot hebben. De elektrische auto’s met hun kleine actieradius worden dan als “lastig” ervaren.

  • Cees van Vliet

    De overheid is zelf schuldig aan het feit dat ze 5 miljard misgelopen zijn. Ze hebben de automobilist listig om de tuin geleid, door ons voor te houden dat we zuiniger en schonere auto’s moesten gaan rijden i.v.m. de CO2 uitstoot. Dat er fabrikanten zijn die gesjoemeld hebben om auto’s onder de gewenste uitstoot te krijgen wil ik niet ontkennen. Maar laten we wel eerlijk zijn 70% rijd met een auto van 14% en die word door de overheid gepakt, dit was ook al met de oldtimers. En wie er voor is zal wel jaloers zijn dat er 70% slimme autorijders zijn.

  • The Big E

    He he vandaag de kogel door de kerkr bijtelling naar 20% Leaserijders houdt aub uw woord en zie af van de lease auto, hebben we dus straks 40% minder leaserijders op de weg. File probleem opgelost dus.(of zou zelfs met 20 of 25% bijtelling zo’n leaseauto toch voordeliger zijn als een eigen auto?)