‘Dieselrijden nauwelijks rendabel’

Redactie Redactie
• Laatste update:

In 2007 was het prijsverschil tussen diesel en benzine 44 cent, tegenwoordig nog maar 20 cent. Begin 2008 lag het omslagpunt nog op 27 duizend kilometer per jaar, nu is dat meer dan 45 duizend kilometer.

De gemiddelde leaserijder maakt jaarlijks veel minder dan 45 duizend kilometers. Volgens de leasemaatschappij kunnen wagenparkbeheerders veel geld besparen door benzine-auto’s in te zetten in plaats van diesels. Volgens berekeningen van Athlon kost een dieselrijder zijn werkgever zo’n 55 tot 75 euro meer per maand dan een benzinerijder. Het wagenpark van Athlon Car Lease bestaat voor 62% uit diesels.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

‘Dieselrijden nauwelijks rendabel’ | Automotive Online

‘Dieselrijden nauwelijks rendabel’

Redactie Redactie
• Laatste update:

In 2007 was het prijsverschil tussen diesel en benzine 44 cent, tegenwoordig nog maar 20 cent. Begin 2008 lag het omslagpunt nog op 27 duizend kilometer per jaar, nu is dat meer dan 45 duizend kilometer.

De gemiddelde leaserijder maakt jaarlijks veel minder dan 45 duizend kilometers. Volgens de leasemaatschappij kunnen wagenparkbeheerders veel geld besparen door benzine-auto’s in te zetten in plaats van diesels. Volgens berekeningen van Athlon kost een dieselrijder zijn werkgever zo’n 55 tot 75 euro meer per maand dan een benzinerijder. Het wagenpark van Athlon Car Lease bestaat voor 62% uit diesels.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.