‘Ook Stellantis schort betaalde advertenties Twitter op’

Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
Adverteerders zijn belangrijk in het verdienmodel van Twitter. (Foto: Shutterstock)

Autoconcern Stellantis, eigenaar van onder meer Peugeot, Citroën, Fiat, Opel en Jeep, schort het adverteren op Twitter op in navolging van de overname van de berichtendienst door Elon Musk. Daarmee volgt het bedrijf zijn branchegenoten Volkswagen en General Motors (GM). Dat meldt het ANP na berichtgeving van de autofabrikant.

In een verklaring stelt Stellantis eerst te willen zien hoe Twitter zich ontwikkelt onder leiding van Musk. Veel bedrijven zijn onzeker geworden over de koers van Twitter onder de hoede van de topman van Tesla. Er zijn zorgen dat hij de regels over toegestane en verboden uitingen op het socialmediaplatform zodanig versoepelt dat er allemaal ongewenste berichten rond hun advertenties komen te staan, zoals haatdragende boodschappen.