Aston Martin beperkt verlies in Q1 tot 15 miljoen pond

Jeroen Vos Jeroen Vos
De Aston Martin DBX was in het eerste kwartaal van 2021 goed voor 55 procent van de verkopen van het Britse merk. (Foto: Shutterstock)

Het merk Aston Martin heeft in het eerste kwartaal van 2021 zijn operationeel verlies kunnen beperken tot 15,3 miljoen pond (17,7 miljoen euro). In 2020 bedroeg in dezelfde periode het operationeel verlies 67,9 miljoen pond. De omzet is in het eerste kwartaal van 2021 met 153 procent gestegen naar 224 miljoen pond (260 miljoen euro). Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van het Britse automerk.

Het bedrijf verkocht in het eerste kwartaal 1.352 auto’s, waar dat er vorig jaar in dezelfde periode 578 eenheden waren. Van de nieuwverkopen nam het model DBX, de eerste suv van het merk, 55 procent voor rekening in het eerste kwartaal. 

Het merk hoopt dit jaar winst te noteren, ondanks de voortdurende coronacrisis en de onzekere markt. Aston Martin voelt zich hierin gesterkt door het eerste kwartaal van het jaar, waarin het bedrijf naar verwachting heeft gepresteerd. Rond 2025 hoopt het bedrijf jaarlijks 10 duizend auto’s te verkopen, de omzet moet dan tot 2 miljard pond zijn gegroeid.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Aston Martin beperkt verlies in Q1 tot 15 miljoen pond | Automotive Online

Aston Martin beperkt verlies in Q1 tot 15 miljoen pond

Jeroen Vos Jeroen Vos
De Aston Martin DBX was in het eerste kwartaal van 2021 goed voor 55 procent van de verkopen van het Britse merk. (Foto: Shutterstock)

Het merk Aston Martin heeft in het eerste kwartaal van 2021 zijn operationeel verlies kunnen beperken tot 15,3 miljoen pond (17,7 miljoen euro). In 2020 bedroeg in dezelfde periode het operationeel verlies 67,9 miljoen pond. De omzet is in het eerste kwartaal van 2021 met 153 procent gestegen naar 224 miljoen pond (260 miljoen euro). Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van het Britse automerk.

Het bedrijf verkocht in het eerste kwartaal 1.352 auto’s, waar dat er vorig jaar in dezelfde periode 578 eenheden waren. Van de nieuwverkopen nam het model DBX, de eerste suv van het merk, 55 procent voor rekening in het eerste kwartaal. 

Het merk hoopt dit jaar winst te noteren, ondanks de voortdurende coronacrisis en de onzekere markt. Aston Martin voelt zich hierin gesterkt door het eerste kwartaal van het jaar, waarin het bedrijf naar verwachting heeft gepresteerd. Rond 2025 hoopt het bedrijf jaarlijks 10 duizend auto’s te verkopen, de omzet moet dan tot 2 miljard pond zijn gegroeid.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.