Donkervoort verzelfstandigt onderdelendochter Ex-Core

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Ex-Core, producent van koolstofvezels, zelfstandig verder. (Foto: Ex-Core)

De Nederlandse sportwagenmaker Donkervoort gaat dochterbedrijf Ex-Core, producent van onderdelen van koolstofvezels, verzelfstandigen. Dat meldt het bedrijf in een persbericht.

Ex-Core werd in 2007 opgericht door autofabrikant Donkervoort om complexe hightech onderdelen te produceren van koofstofvezels, ook wel bekend als carbon fibre. Volgens het bedrijf is het grote voordeel dat onderdelen of componenten van koolstofvezels sterker, flexibeler en lichter zijn dan andere materialen en geschikt is om complexe vormen mee te maken.

Volgens Donkervoort kan Ex-Core zich als zelfstandig bedrijf beter ontwikkelen in de koolstofvezeltechnologie en kan het zich ook makkelijker richter op andere sectoren, zoals de jacht- of dronebouwers.

Door de opkomst van nieuwe highmaterialen, zoals carbon fibres, of combinaties van materiaalsoorten vergt het schadeherstel steeds meer kennis en kunde.

Donkervoort verzelfstandigt onderdelendochter Ex-Core | Automotive Online

Donkervoort verzelfstandigt onderdelendochter Ex-Core

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Ex-Core, producent van koolstofvezels, zelfstandig verder. (Foto: Ex-Core)

De Nederlandse sportwagenmaker Donkervoort gaat dochterbedrijf Ex-Core, producent van onderdelen van koolstofvezels, verzelfstandigen. Dat meldt het bedrijf in een persbericht.

Ex-Core werd in 2007 opgericht door autofabrikant Donkervoort om complexe hightech onderdelen te produceren van koofstofvezels, ook wel bekend als carbon fibre. Volgens het bedrijf is het grote voordeel dat onderdelen of componenten van koolstofvezels sterker, flexibeler en lichter zijn dan andere materialen en geschikt is om complexe vormen mee te maken.

Volgens Donkervoort kan Ex-Core zich als zelfstandig bedrijf beter ontwikkelen in de koolstofvezeltechnologie en kan het zich ook makkelijker richter op andere sectoren, zoals de jacht- of dronebouwers.

Door de opkomst van nieuwe highmaterialen, zoals carbon fibres, of combinaties van materiaalsoorten vergt het schadeherstel steeds meer kennis en kunde.