Volkswagen terug op lijst ‘Most valuable Brands’

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
(Foto: Shutterstock)

Voor het elfde achtereenvolgende jaar staat Toyota op de eerste plek van de lijst van autofabrikanten met de hoogste merkwaarde. Dat blijkt uit Brandz Top 100 Most Valuable Global Brands 2018, die wordt samengesteld door het Amerikaanse merkonderzoekbureau Kantar Millward Brown.

De waarde van het automerk wordt nu geschat op 29,99 miljard dollar (25,86 miljard euro). Mercedes-Benz staat op de tweede plaats en passeert daarmee BMW dat nu op de derde plek eindigt en vorig jaar nog op de tweede plek stond. De merkwaarde van Mercedes-Benz wordt geschat op 22,15 miljard en van BMW op 22,10 miljard euro. Op de vierde plek staat Ford (10,98 miljard euro), gevolgd door Honda (10,94 miljard euro) op de vijfde plaats.

Snelle stijger

Tesla is volgens Kantar Millward Brown de snelste stijger, met een geschatte merkwaarde van 8,12 miljard euro. Het Amerikaanse merk staat op de achtste plaats, net na Audi en Nissan. “Tesla vertegenwoordigt een grote belofte, maar moet deze wel gaan inlossen”, zo merkt het onderzoeksbureau op, wijzend op de aanhoudende productieproblemen bij Tesla.

Na drie jaar afwezigheid is Volkswagen weer terug op de lijst en eindigt op de tiende plek. Volgens de onderzoekers heeft het dieselschandaal geen grote gevolgen gehad voor het vertrouwen van de consument in het merk. De techgiganten Google, Apple en Amazon staan bovenaan de algemene lijst en bepalen de top drie.

De lijst wordt sinds 2006 elk jaar gepubliceerd. Voor de ranking wordt uitgegaan van het gevoel van klanten over bepaalde merken en interviewgegevens van zo’n 3 miljoen consumenten wereldwijd.

Kijk hier voor het hele onderzoek.

Volkswagen terug op lijst ‘Most valuable Brands’ | Automotive Online

Volkswagen terug op lijst ‘Most valuable Brands’

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
(Foto: Shutterstock)

Voor het elfde achtereenvolgende jaar staat Toyota op de eerste plek van de lijst van autofabrikanten met de hoogste merkwaarde. Dat blijkt uit Brandz Top 100 Most Valuable Global Brands 2018, die wordt samengesteld door het Amerikaanse merkonderzoekbureau Kantar Millward Brown.

De waarde van het automerk wordt nu geschat op 29,99 miljard dollar (25,86 miljard euro). Mercedes-Benz staat op de tweede plaats en passeert daarmee BMW dat nu op de derde plek eindigt en vorig jaar nog op de tweede plek stond. De merkwaarde van Mercedes-Benz wordt geschat op 22,15 miljard en van BMW op 22,10 miljard euro. Op de vierde plek staat Ford (10,98 miljard euro), gevolgd door Honda (10,94 miljard euro) op de vijfde plaats.

Snelle stijger

Tesla is volgens Kantar Millward Brown de snelste stijger, met een geschatte merkwaarde van 8,12 miljard euro. Het Amerikaanse merk staat op de achtste plaats, net na Audi en Nissan. “Tesla vertegenwoordigt een grote belofte, maar moet deze wel gaan inlossen”, zo merkt het onderzoeksbureau op, wijzend op de aanhoudende productieproblemen bij Tesla.

Na drie jaar afwezigheid is Volkswagen weer terug op de lijst en eindigt op de tiende plek. Volgens de onderzoekers heeft het dieselschandaal geen grote gevolgen gehad voor het vertrouwen van de consument in het merk. De techgiganten Google, Apple en Amazon staan bovenaan de algemene lijst en bepalen de top drie.

De lijst wordt sinds 2006 elk jaar gepubliceerd. Voor de ranking wordt uitgegaan van het gevoel van klanten over bepaalde merken en interviewgegevens van zo’n 3 miljoen consumenten wereldwijd.

Kijk hier voor het hele onderzoek.