‘Dieselverbod heeft invloed op inkoopbeleid fleetmanagers’

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Het panel met v.l.n.r.: Marc Odinius, Michael Müller, Hervé Girardot en Stuart Donnelly.

Dat de vraag naar diesels zal blijven dalen, beaamt Odinius, maar de diesel zal niet zo snel uit het straatbeeld verdwijnen als nu wordt verondersteld. Dat zei de managing director van het Duitse Dataforce tijdens de International Fleet Meeting in Genève, die eergisteren plaatsvond tijdens de Geneva Motor Show 2018. Daarmee speelde Odinius in op de uitspraak van een Duitse rechter dat milieuzones in steden zijn toegestaan.

Minder dieselregistraties verwacht

Uit een enquête van Dataforce onder 154 Duitse fleetmanagers blijkt dat 75 procent verwacht dat in Duitsland meer dieselverboden komen dan alleen in Stuttgart en Düsseldorf. Ook denkt 68 procent dat de milieuzones tot minder dieselregistraties zullen leiden. Al vóór de uitspraak, namelijk in oktober 2017, zei 44 procent van de toen ondervraagde fleetmanagers dat een eventueel dieselverbod effect heeft op hun inkoopbeleid.

Het was de vijfde keer dat de International Fleet Meeting werd georganiseerd en trok dit jaar zo’n 250 deelnemers. Fleet&Mobility, het zusterblad van Automotive, is mediapartner van het event. Odinius nam ook deel aan de paneldiscussie over mobiliteit, waar ook Stuart Donnelly, senior sales director van verhuurder Sixt in Europa en de VS, Hervé Girardot, hoofd van Arval Consulting & CVO en Michael Müller, verantwoordelijk voor mobiliteit in Europa bij Daiichi Sankyo, aan meededen. Op Fleet&Mobility leest u meer over het mobiliteitsdebat, de nieuwe strategie van Sixt en hoe mobiliteitsmanager Michael Müller zijn leaserijders overhaalt hun auto in te leveren.

‘Dieselverbod heeft invloed op inkoopbeleid fleetmanagers’ | Automotive Online

‘Dieselverbod heeft invloed op inkoopbeleid fleetmanagers’

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Het panel met v.l.n.r.: Marc Odinius, Michael Müller, Hervé Girardot en Stuart Donnelly.

Dat de vraag naar diesels zal blijven dalen, beaamt Odinius, maar de diesel zal niet zo snel uit het straatbeeld verdwijnen als nu wordt verondersteld. Dat zei de managing director van het Duitse Dataforce tijdens de International Fleet Meeting in Genève, die eergisteren plaatsvond tijdens de Geneva Motor Show 2018. Daarmee speelde Odinius in op de uitspraak van een Duitse rechter dat milieuzones in steden zijn toegestaan.

Minder dieselregistraties verwacht

Uit een enquête van Dataforce onder 154 Duitse fleetmanagers blijkt dat 75 procent verwacht dat in Duitsland meer dieselverboden komen dan alleen in Stuttgart en Düsseldorf. Ook denkt 68 procent dat de milieuzones tot minder dieselregistraties zullen leiden. Al vóór de uitspraak, namelijk in oktober 2017, zei 44 procent van de toen ondervraagde fleetmanagers dat een eventueel dieselverbod effect heeft op hun inkoopbeleid.

Het was de vijfde keer dat de International Fleet Meeting werd georganiseerd en trok dit jaar zo’n 250 deelnemers. Fleet&Mobility, het zusterblad van Automotive, is mediapartner van het event. Odinius nam ook deel aan de paneldiscussie over mobiliteit, waar ook Stuart Donnelly, senior sales director van verhuurder Sixt in Europa en de VS, Hervé Girardot, hoofd van Arval Consulting & CVO en Michael Müller, verantwoordelijk voor mobiliteit in Europa bij Daiichi Sankyo, aan meededen. Op Fleet&Mobility leest u meer over het mobiliteitsdebat, de nieuwe strategie van Sixt en hoe mobiliteitsmanager Michael Müller zijn leaserijders overhaalt hun auto in te leveren.