‘Borgward wil weer naar Bremen’

Freek van Leeuwen Freek van Leeuwen
De Borgward BX7

Daar zullen behalve oprichter Christian Borgward ook lokale politici aanwezig zijn. Volgens de lokale krant Weser Kurier wordt op deze persconferentie bekend gemaakt wat de verdere plannen van Borgward in Europa zijn. Borgward is de afgelopen jaren diverse keren in het nieuws geweest met zijn plannen om het automerk van zijn grootvader te laten herrijzen.

Volgens de krant wil Borgward in Europa met elektrische modellen de markt bestormen. Omdat de persconferentie in het stadhuis van Bremen plaatsvindt, is de verwachting dat Borgward in die stad weer een bedrijf wil vestigen. Maar volgens deskundigen die de Weser Kurier heeft geraadpleegd, loont het niet de moeite om een complete autofabriek te bouwen voor de voorspelde jaarproductie van 10 duizend voertuigen. Het is meer aannemelijk dat er in Bremen een aflevercentrum wordt gebouwd, waar de Borgwards vanuit China naartoe worden gebracht om te worden gedistribueerd over Europa.

Borgward begon in de jaren ’30 met de productie van auto’s in Bremen, onder de merknamen Hansa, Borgward en Lloyd. Het meest bekend werd de Borgward Isabella, waarvan er tussen 1954 en 1961 meer dan 200 duizend zijn geproduceerd. In 1961 ging het bedrijf onverwacht failliet, Daimler-Benz nam de fabriek over en produceerde daar het afgelopen jaar 324 duizend auto’s.

Dit jaar verscheen de Borgward BX7 op de markt, een suv die in China wordt geproduceerd.

‘Borgward wil weer naar Bremen’ | Automotive Online

‘Borgward wil weer naar Bremen’

Freek van Leeuwen Freek van Leeuwen
De Borgward BX7

Daar zullen behalve oprichter Christian Borgward ook lokale politici aanwezig zijn. Volgens de lokale krant Weser Kurier wordt op deze persconferentie bekend gemaakt wat de verdere plannen van Borgward in Europa zijn. Borgward is de afgelopen jaren diverse keren in het nieuws geweest met zijn plannen om het automerk van zijn grootvader te laten herrijzen.

Volgens de krant wil Borgward in Europa met elektrische modellen de markt bestormen. Omdat de persconferentie in het stadhuis van Bremen plaatsvindt, is de verwachting dat Borgward in die stad weer een bedrijf wil vestigen. Maar volgens deskundigen die de Weser Kurier heeft geraadpleegd, loont het niet de moeite om een complete autofabriek te bouwen voor de voorspelde jaarproductie van 10 duizend voertuigen. Het is meer aannemelijk dat er in Bremen een aflevercentrum wordt gebouwd, waar de Borgwards vanuit China naartoe worden gebracht om te worden gedistribueerd over Europa.

Borgward begon in de jaren ’30 met de productie van auto’s in Bremen, onder de merknamen Hansa, Borgward en Lloyd. Het meest bekend werd de Borgward Isabella, waarvan er tussen 1954 en 1961 meer dan 200 duizend zijn geproduceerd. In 1961 ging het bedrijf onverwacht failliet, Daimler-Benz nam de fabriek over en produceerde daar het afgelopen jaar 324 duizend auto’s.

Dit jaar verscheen de Borgward BX7 op de markt, een suv die in China wordt geproduceerd.