PSA wil ‘zo snel mogelijk’ werkelijke verbruikcijfers publiceren

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt de Peugeot-, Citroën- en DS-fabrikant. Hierin benadrukt PSA dat geen van zijn auto’s zijn voorzien van software die kan worden gebruikt om te frauderen bij emissietests. PSA stuurde het bericht naar aanleiding van de “stortvloed aan recente berichten over emissietesten en het belang van compliance procedures.”

Sinds vorige maand aan het licht kwam dat Volkswagen sjoemelsoftware gebruikte bij emissietesten, worden ook andere merken onder de loep genomen. Verschillende fabrikanten sturen uit eigen beweging berichten uit over hun diesel- en emissietestbeleid.

Zo stuurde Opel vorige week een persbericht uit met een reactie op aantijgingen van een Duitse milieuorganisatie. En kort nadat het VW-schandaal aan het licht kwam, stuurde Ford een brief uit naar zijn fleetklanten dat het bedrijf geen fraudesoftware gebruikt. 

PSA meldt vandaag ook technische maatregelen te nemen vooruitlopend op de strengere verbruiktest WLTP, waarbij het niet meer is toegestaan om bepaalde aanpassingen aan het testvoertuig te doen. PSA zal voor de typegoedkeuring van nieuwe voertuigen en motoren een ‘zero electrical energy balance’ implementeren. Wat dat precies inhoudt, kon de importeur nog niet zeggen. De fabrikant is om toelichting gevraagd.

PSA wil ‘zo snel mogelijk’ werkelijke verbruikcijfers publiceren | Automotive Online

PSA wil ‘zo snel mogelijk’ werkelijke verbruikcijfers publiceren

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt de Peugeot-, Citroën- en DS-fabrikant. Hierin benadrukt PSA dat geen van zijn auto’s zijn voorzien van software die kan worden gebruikt om te frauderen bij emissietests. PSA stuurde het bericht naar aanleiding van de “stortvloed aan recente berichten over emissietesten en het belang van compliance procedures.”

Sinds vorige maand aan het licht kwam dat Volkswagen sjoemelsoftware gebruikte bij emissietesten, worden ook andere merken onder de loep genomen. Verschillende fabrikanten sturen uit eigen beweging berichten uit over hun diesel- en emissietestbeleid.

Zo stuurde Opel vorige week een persbericht uit met een reactie op aantijgingen van een Duitse milieuorganisatie. En kort nadat het VW-schandaal aan het licht kwam, stuurde Ford een brief uit naar zijn fleetklanten dat het bedrijf geen fraudesoftware gebruikt. 

PSA meldt vandaag ook technische maatregelen te nemen vooruitlopend op de strengere verbruiktest WLTP, waarbij het niet meer is toegestaan om bepaalde aanpassingen aan het testvoertuig te doen. PSA zal voor de typegoedkeuring van nieuwe voertuigen en motoren een ‘zero electrical energy balance’ implementeren. Wat dat precies inhoudt, kon de importeur nog niet zeggen. De fabrikant is om toelichting gevraagd.