Column de Vries | Het begon allemaal in 1996

Column • De wegen van Paul de Vries en vakblad Automotive lopen behoorlijk parallel, constateert de columnist in het jubileumnummer van Automotive.
Paul de Vries Paul de Vries
• Laatste update:
Paul de Vries is woordvoerder van Marktplaats en eigenaar van #DCDW

In 1996 startte ik als assistent-verkoper bij de firma Selles aan de Kamperzeedijk in Genemuiden, dealer van Nissans Patrol en SsangYongs Musso. Toevalligerwijs hetzelfde jaar dus als waarin dit blad zijn reis startte in automotive Nederland.

En eigenlijk lopen beide paden, dat van mijzelf en dat van Automotive, parallel. Destijds verkochten wij de Patrols en Musso’s door middel van krantenadvertenties en het altijd populaire blad Autotrader, en bestelden wij via de fax de auto’s bij de importeur.

Automotive Magazine was nog gewoon een blad, met advertenties en zonder website, maar vooral met content die elke automotive ondernemer wilde lezen. Inhoudelijke informatie om de automotive beter te maken. Zowel Automotive als ondergetekende maakte de transitie naar een online model. We zetten internet ‘aan’ en de faxmodem ‘uit’ en zetten de eerste stappen op Het Internet. Het zal rond 2002 zijn geweest toen ik de eerste SsangYong via een online bestelknop verkocht en rond die tijd vonden ook de eerste reacties op artikelen – de voorloper van social media en likes – hun weg naar onze homepage binnen de automotive: Automotive-online.nl.

De introductie van de internetwebsite Nieuwe-autokopen.nl werd in 2005 aangekondigd op Automotive-online.nl, waarbij de reacties van diverse autodealers niets te wensen overlieten.

Eigenlijk lopen beide paden, die van mijzelf en die van Automotive parallel: van een offline wereld naar online

Eerste Automotive

In al die jaren sinds ik de eerste editie van Automotive Magazine las (op het kantoor van Autotaxatie.net) is er eigenlijk geen moment voorbij gegaan waarop ik niet het magazine las of de website heb gecheckt op het laatste nieuws. Net als ik hebben zowel het magazine als de website van Automotive een forse transitie gemaakt in de afgelopen 25 jaar. Van offlinekanaal naar een bestendige uitgever van autobranchenieuws, voornamelijk online gepresenteerd, en als organisator van boeiende events. Waaraan ik zelf ook een aantal malen een bijdrage heb mogen en kunnen leveren, vanuit mijn huidige rol als online automotive consultant. Van assistent-verkoper 25 jaar geleden naar onder andere een trotse columnist van dit magazine, en als trouwe lezer van alles wat de automotive sector de boeiendste branche van ons land maakt.

Laten we er samen nog 25 jaar aan vastplakken!

Column de Vries | Het begon allemaal in 1996 | Automotive Online

Column de Vries | Het begon allemaal in 1996

Column • De wegen van Paul de Vries en vakblad Automotive lopen behoorlijk parallel, constateert de columnist in het jubileumnummer van Automotive.
Paul de Vries Paul de Vries
• Laatste update:
Paul de Vries is woordvoerder van Marktplaats en eigenaar van #DCDW

In 1996 startte ik als assistent-verkoper bij de firma Selles aan de Kamperzeedijk in Genemuiden, dealer van Nissans Patrol en SsangYongs Musso. Toevalligerwijs hetzelfde jaar dus als waarin dit blad zijn reis startte in automotive Nederland.

En eigenlijk lopen beide paden, dat van mijzelf en dat van Automotive, parallel. Destijds verkochten wij de Patrols en Musso’s door middel van krantenadvertenties en het altijd populaire blad Autotrader, en bestelden wij via de fax de auto’s bij de importeur.

Automotive Magazine was nog gewoon een blad, met advertenties en zonder website, maar vooral met content die elke automotive ondernemer wilde lezen. Inhoudelijke informatie om de automotive beter te maken. Zowel Automotive als ondergetekende maakte de transitie naar een online model. We zetten internet ‘aan’ en de faxmodem ‘uit’ en zetten de eerste stappen op Het Internet. Het zal rond 2002 zijn geweest toen ik de eerste SsangYong via een online bestelknop verkocht en rond die tijd vonden ook de eerste reacties op artikelen – de voorloper van social media en likes – hun weg naar onze homepage binnen de automotive: Automotive-online.nl.

De introductie van de internetwebsite Nieuwe-autokopen.nl werd in 2005 aangekondigd op Automotive-online.nl, waarbij de reacties van diverse autodealers niets te wensen overlieten.

Eigenlijk lopen beide paden, die van mijzelf en die van Automotive parallel: van een offline wereld naar online

Eerste Automotive

In al die jaren sinds ik de eerste editie van Automotive Magazine las (op het kantoor van Autotaxatie.net) is er eigenlijk geen moment voorbij gegaan waarop ik niet het magazine las of de website heb gecheckt op het laatste nieuws. Net als ik hebben zowel het magazine als de website van Automotive een forse transitie gemaakt in de afgelopen 25 jaar. Van offlinekanaal naar een bestendige uitgever van autobranchenieuws, voornamelijk online gepresenteerd, en als organisator van boeiende events. Waaraan ik zelf ook een aantal malen een bijdrage heb mogen en kunnen leveren, vanuit mijn huidige rol als online automotive consultant. Van assistent-verkoper 25 jaar geleden naar onder andere een trotse columnist van dit magazine, en als trouwe lezer van alles wat de automotive sector de boeiendste branche van ons land maakt.

Laten we er samen nog 25 jaar aan vastplakken!