Column Adriani | Fanboy

Hans Adriani Hans Adriani
• Laatste update:

Eigenlijk ben ik natuurlijk automatisch Basher van uw tegenstanders wanneer u mij inhuurt als Fanboy. Zo ben ik bijvoorbeeld al Fanboy van Dyson stofzuigers en ben dus automatisch Basher van Miele, Electrolux en Philips. Ik krijg maar een kleine vergoeding van Dyson, maar als je er wat meer hebt dan telt het toch lekker aan.

Heb zojuist de stofzuiger Miele S2111 in mijn review de vernieling in geschreven. Wat een waardeloos apparaat. Mooie review, al zeg ik het zelf. “Ik heb hem nu 3 maanden, maar niets dan narigheid”. “En wat maakt dat ding een herrie!” “Ik had achteraf toch beter weer voor een Dyson kunnen kiezen”. Zo, die zit! In het begin beperkte ik me tot huishoudelijke apparaten. Die reviews worden goed gelezen en veel gebruikt om een keuze te maken.

Ik heb mijn werkterrein inmiddels uitgebreid tot restaurants, brommobielen, hotels en elektrische fietsen. Je moet wat affiniteit hebben met het product, want anders zou je er steeds iets van moeten kopen om een review te schrijven en een beoordeling te geven. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ja, ook ik heb ooit gedacht dat de vergelijkingssites een beeld gaven van de kwaliteit van een product.

`Ook ik heb ooit gedacht dat de vergelijkingssites een beeld gaven van de kwaliteit van een product.`

Maar de zaken liggen anders. Daar kwam ik achter door de introductie van de nieuwe Nokia Lumia 920, de introductie van de Microsoft Surface Pro en de introductie van Windows 8. De Surface Pro is het nieuwe tablet van Microsoft en is als tegenhanger van de Apple iPad op de markt gebracht.

Nu wist ik al dat Apple-bezitters niet toerekeningsvatbaar zijn. Dat Steve Jobs geen producten op de markt heeft gebracht maar een geloof. En niet zo maar een geloof. De Apple Fanboys zijn fundamentalisten van het ergste soort. Het bleek recent dat de Islamitisch-fundamentalistische Imman Al Achmar Ben Zine stage heeft gelopen op het Apple hoofdkwartier. Er zijn naïevelingen die roepen dat het mooi is dat je klanten blij zijn met je product, maar dit gaat te ver.

Op alle Amerikaanse sites waar de nieuwe Microsoft producten een review krijgen en beoordeeld worden kan ik als expert Basher direct zien dat dit Apple Fanboys zijn die hier aan de gang zijn. Nu kan ik me natuurlijk aanmelden als Microsoft Fanboy.
Ik gebruik tenslotte al een tijdje Windows 8, heb zelf een Nokia Lumia 920 en mijn Surface pro is besteld. Maar dat wordt me toch te riskant met die Apple jongens. Riskanter dan met brommobielen.

`Ik kan natuurlijk niet klagen over mijn Bentley en schrijven dat ik terug verlang naar mijn Dacia Sandero.`

Ik zoek eigenlijk nog een paar automerken om als Fanboy voor te werken. Maar wel graag in wat verschillende segmenten. Ik kan natuurlijk niet klagen over mijn Bentley en schrijven dat ik terug verlang naar mijn Dacia Sandero. Ik ben erg flexibel. Ik kan zowel Fanboy als Basher zijn van hetzelfde merk.

Ik heb 378 email-adressen met bijbehorende namen. Ik hoor graag van u! A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk I have a work station…

Hans Adriani, Dealer bd.

Deze column verscheen eerder in Automotive 3 van 2013. 

Geplaatst in rubriek:
Hans Adriani
Hans Adriani

Adriani is Toyota-dealer buiten bedrijf en zit tegenwoordig in de IT. Deze langstzittende columnist van Automotive geeft elk nummer van Automotive Management zijn bijzondere kijk op de branche.

Column Adriani | Fanboy | Automotive Online

Column Adriani | Fanboy

Hans Adriani Hans Adriani
• Laatste update:

Eigenlijk ben ik natuurlijk automatisch Basher van uw tegenstanders wanneer u mij inhuurt als Fanboy. Zo ben ik bijvoorbeeld al Fanboy van Dyson stofzuigers en ben dus automatisch Basher van Miele, Electrolux en Philips. Ik krijg maar een kleine vergoeding van Dyson, maar als je er wat meer hebt dan telt het toch lekker aan.

Heb zojuist de stofzuiger Miele S2111 in mijn review de vernieling in geschreven. Wat een waardeloos apparaat. Mooie review, al zeg ik het zelf. “Ik heb hem nu 3 maanden, maar niets dan narigheid”. “En wat maakt dat ding een herrie!” “Ik had achteraf toch beter weer voor een Dyson kunnen kiezen”. Zo, die zit! In het begin beperkte ik me tot huishoudelijke apparaten. Die reviews worden goed gelezen en veel gebruikt om een keuze te maken.

Ik heb mijn werkterrein inmiddels uitgebreid tot restaurants, brommobielen, hotels en elektrische fietsen. Je moet wat affiniteit hebben met het product, want anders zou je er steeds iets van moeten kopen om een review te schrijven en een beoordeling te geven. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ja, ook ik heb ooit gedacht dat de vergelijkingssites een beeld gaven van de kwaliteit van een product.

`Ook ik heb ooit gedacht dat de vergelijkingssites een beeld gaven van de kwaliteit van een product.`

Maar de zaken liggen anders. Daar kwam ik achter door de introductie van de nieuwe Nokia Lumia 920, de introductie van de Microsoft Surface Pro en de introductie van Windows 8. De Surface Pro is het nieuwe tablet van Microsoft en is als tegenhanger van de Apple iPad op de markt gebracht.

Nu wist ik al dat Apple-bezitters niet toerekeningsvatbaar zijn. Dat Steve Jobs geen producten op de markt heeft gebracht maar een geloof. En niet zo maar een geloof. De Apple Fanboys zijn fundamentalisten van het ergste soort. Het bleek recent dat de Islamitisch-fundamentalistische Imman Al Achmar Ben Zine stage heeft gelopen op het Apple hoofdkwartier. Er zijn naïevelingen die roepen dat het mooi is dat je klanten blij zijn met je product, maar dit gaat te ver.

Op alle Amerikaanse sites waar de nieuwe Microsoft producten een review krijgen en beoordeeld worden kan ik als expert Basher direct zien dat dit Apple Fanboys zijn die hier aan de gang zijn. Nu kan ik me natuurlijk aanmelden als Microsoft Fanboy.
Ik gebruik tenslotte al een tijdje Windows 8, heb zelf een Nokia Lumia 920 en mijn Surface pro is besteld. Maar dat wordt me toch te riskant met die Apple jongens. Riskanter dan met brommobielen.

`Ik kan natuurlijk niet klagen over mijn Bentley en schrijven dat ik terug verlang naar mijn Dacia Sandero.`

Ik zoek eigenlijk nog een paar automerken om als Fanboy voor te werken. Maar wel graag in wat verschillende segmenten. Ik kan natuurlijk niet klagen over mijn Bentley en schrijven dat ik terug verlang naar mijn Dacia Sandero. Ik ben erg flexibel. Ik kan zowel Fanboy als Basher zijn van hetzelfde merk.

Ik heb 378 email-adressen met bijbehorende namen. Ik hoor graag van u! A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk I have a work station…

Hans Adriani, Dealer bd.

Deze column verscheen eerder in Automotive 3 van 2013. 

Geplaatst in rubriek:
Hans Adriani
Hans Adriani

Adriani is Toyota-dealer buiten bedrijf en zit tegenwoordig in de IT. Deze langstzittende columnist van Automotive geeft elk nummer van Automotive Management zijn bijzondere kijk op de branche.