Wittebrug Lease maakt War Child 100% gesponsord mobiel

Brand story • Sinds 2015 is Wittebrug Lease fleetsponsor van War Child. Met de ingebruikname van een nieuwe elektrische auto laat de organisatie zien dat het zich niet alleen inzet voor een beter leven van kinderen, maar ook zorgdraagt voor het klimaat.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: War Child

Om de kosten zo laag mogelijk te houden en zodoende meer geld beschikbaar te hebben voor het wereldwijd helpen van de door conflict getroffen kinderen, werkt War Child met zogeheten ‘Business Friends’. Sinds 2015 hoort ook Wittebrug Lease in dat rijtje van betrokken ondernemers thuis. Aanvankelijk alleen met financiële ondersteuning, maar in een later stadium ook met auto’s.

“Samen met Save the Children en UNICEF Nederland organiseren we sport- en spelactiviteiten onder de naam TeamUp, waarmee we gevluchte kinderen leren omgaan met hun ervaringen”, aldus Welmoed Pluim, relatiemanager bij War Child. “Dat doen we in landen als Oeganda, Libanon en Colombia, maar na de grote instroom van vluchtelingen in 2015 beseften we dat er ook in Nederland veel behoefte aan onze expertise is. De kinderen zijn hun huis, hun land en daarmee de oorlog ontvlucht – maar de oorlog is in de hoofden van veel kinderen nog niet voorbij. Met TeamUp kunnen we daar een verandering in brengen.”

Vertrouwde gezichten

De TeamUp-trainers helpen kinderen in tientallen opvangcentra door heel Nederland. “Ook als kinderen van de ene naar de andere opvanglocatie gaan, zien ze dankzij TeamUp toch steeds de vertrouwde gezichten en bekende spellen. Hiermee zorgen we dat kinderen zoveel mogelijk stabiliteit terug krijgen ”, aldus Pluim. “We hadden echter wel een auto nodig om naar de opvanglocaties te gaan. Toen Arno (Arno van Hattem, algemeen directeur bij Wittebrug Lease – red.) van onze plannen hoorde, was hij gelijk enthousiast, aangezien mobiliteit hun expertise is.” Zodoende besloot de leaseorganisatie om, hoe toepasselijk, een Volkswagen Up ter beschikking te stellen aan TeamUp. “Toen naar voren kwam dat er bij meer vluchtelingenopvangcentra behoefte was aan TeamUp, wilde Arno graag meedenken. Hij merkte hoe hard het nodig was”, vertelt Pluim. “Al snel kwam er een tweede auto bij, omdat er steeds meer TeamUp-activiteiten werden georganiseerd. Daarnaast kunnen we met de Volkswagen Up het land in en nieuwe samenwerkingspartners spreken en verbinden aan onze missie.”

Duurzamer

“Naast dat we de wereld een stukje mooier willen maken voor kinderen, beseffen we ons ook dat we een verantwoordelijkheid hebben voor onze ecologische voetafdruk. Op allerlei vlakken gaan we daar zeer zorgvuldig mee om, dus daar hoort in onze ogen elektrisch rijden ook bij. En hoewel dit wederom een verhoging van de sponsorbijdrage betekende, ging Arno vanuit Wittebrug Lease ook dit keer volledig mee in onze doelstellingen.” Zodoende nam War Child recentelijk de sleutels in ontvangst van een nieuwe Fiat Panda en een Peugeot e-208 met een elektrische aandrijflijn. “Steeds meer oorlogen zijn gelinkt aan klimaatissues, dus misschien wel een extra reden om een bijdrage te leveren aan het verlagen van de CO2-emissie”, stelt Pluim. “Beide auto’s zijn volledig bestickerd door een andere bevriende partner, Reclame ABC, met tekeningen die door kinderen zijn gemaakt die deelnemen aan onze programma’s. Tekeningen die hun toekomstdroom laten zien, hoe mooi is dat? War Child ziet de samenwerking met Wittebrug Lease steeds hechter worden. “Het is een soort sneeuwbaleffect, waardoor we met elkaar meer impact kunnen maken”, besluit Pluim.

Wittebrug Lease maakt War Child 100% gesponsord mobiel | Automotive Online

Wittebrug Lease maakt War Child 100% gesponsord mobiel

Brand story • Sinds 2015 is Wittebrug Lease fleetsponsor van War Child. Met de ingebruikname van een nieuwe elektrische auto laat de organisatie zien dat het zich niet alleen inzet voor een beter leven van kinderen, maar ook zorgdraagt voor het klimaat.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: War Child

Om de kosten zo laag mogelijk te houden en zodoende meer geld beschikbaar te hebben voor het wereldwijd helpen van de door conflict getroffen kinderen, werkt War Child met zogeheten ‘Business Friends’. Sinds 2015 hoort ook Wittebrug Lease in dat rijtje van betrokken ondernemers thuis. Aanvankelijk alleen met financiële ondersteuning, maar in een later stadium ook met auto’s.

“Samen met Save the Children en UNICEF Nederland organiseren we sport- en spelactiviteiten onder de naam TeamUp, waarmee we gevluchte kinderen leren omgaan met hun ervaringen”, aldus Welmoed Pluim, relatiemanager bij War Child. “Dat doen we in landen als Oeganda, Libanon en Colombia, maar na de grote instroom van vluchtelingen in 2015 beseften we dat er ook in Nederland veel behoefte aan onze expertise is. De kinderen zijn hun huis, hun land en daarmee de oorlog ontvlucht – maar de oorlog is in de hoofden van veel kinderen nog niet voorbij. Met TeamUp kunnen we daar een verandering in brengen.”

Vertrouwde gezichten

De TeamUp-trainers helpen kinderen in tientallen opvangcentra door heel Nederland. “Ook als kinderen van de ene naar de andere opvanglocatie gaan, zien ze dankzij TeamUp toch steeds de vertrouwde gezichten en bekende spellen. Hiermee zorgen we dat kinderen zoveel mogelijk stabiliteit terug krijgen ”, aldus Pluim. “We hadden echter wel een auto nodig om naar de opvanglocaties te gaan. Toen Arno (Arno van Hattem, algemeen directeur bij Wittebrug Lease – red.) van onze plannen hoorde, was hij gelijk enthousiast, aangezien mobiliteit hun expertise is.” Zodoende besloot de leaseorganisatie om, hoe toepasselijk, een Volkswagen Up ter beschikking te stellen aan TeamUp. “Toen naar voren kwam dat er bij meer vluchtelingenopvangcentra behoefte was aan TeamUp, wilde Arno graag meedenken. Hij merkte hoe hard het nodig was”, vertelt Pluim. “Al snel kwam er een tweede auto bij, omdat er steeds meer TeamUp-activiteiten werden georganiseerd. Daarnaast kunnen we met de Volkswagen Up het land in en nieuwe samenwerkingspartners spreken en verbinden aan onze missie.”

Duurzamer

“Naast dat we de wereld een stukje mooier willen maken voor kinderen, beseffen we ons ook dat we een verantwoordelijkheid hebben voor onze ecologische voetafdruk. Op allerlei vlakken gaan we daar zeer zorgvuldig mee om, dus daar hoort in onze ogen elektrisch rijden ook bij. En hoewel dit wederom een verhoging van de sponsorbijdrage betekende, ging Arno vanuit Wittebrug Lease ook dit keer volledig mee in onze doelstellingen.” Zodoende nam War Child recentelijk de sleutels in ontvangst van een nieuwe Fiat Panda en een Peugeot e-208 met een elektrische aandrijflijn. “Steeds meer oorlogen zijn gelinkt aan klimaatissues, dus misschien wel een extra reden om een bijdrage te leveren aan het verlagen van de CO2-emissie”, stelt Pluim. “Beide auto’s zijn volledig bestickerd door een andere bevriende partner, Reclame ABC, met tekeningen die door kinderen zijn gemaakt die deelnemen aan onze programma’s. Tekeningen die hun toekomstdroom laten zien, hoe mooi is dat? War Child ziet de samenwerking met Wittebrug Lease steeds hechter worden. “Het is een soort sneeuwbaleffect, waardoor we met elkaar meer impact kunnen maken”, besluit Pluim.