DCDW Podcast 194: Wil je als verkoper niet trainen of bijleren, dan ben je aan vervanging toe

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

Dat beklijft beter dan een lange training. De trainingen bestaan uit korte video’s van professionals. Met de video’s kunnen salesmanagers hun verkoopteams beter maken in hun vak. De trainingen passen goed in een dagstart. Met een dagelijkse salesbijeenkomst zet je samen de klok gelijk en bespreek je welke doelen je die dag wilt bereiken.”

Dagstart

“Hoe word ik een betere gastheer, hoe sluit ik de deal, hoe ontwikkel ik de gunfactor, hoe volg ik online leads op? Dat zijn onderwerpen die je allemaal kunt bespreken tijdens een dagstart. Bij een dagstart horen vaste elementen. Om te beginnen: welke lopende leads heb je, hoe groot schat je de kans dat klanten gaan kopen, welke orders heb je de vorige dag gesloten? Daarna is er ruimte om tips met elkaar uit te wisselen over klanten waarmee je niet verder komt. Vervolgens komen de KPI’s van het bedrijf aan bod. Aansluitend doe je samen een korte training. Bij elkaar duurt dat niet langer dan een half uur. Daar moet de salesmanager ook echt op aansturen.”

Draagvlak

“De 10minutentrainingen gaan over praktische onderwerpen. Welke vragen stel ik om de deal te sluiten? Hoe verkoop ik een verzekering of financiering? Maar ook: hoe geef ik feedback aan collega’s en hoe zorg ik voor de wow-factor tijdens de customer journey? Ik ga alleen in zee met bedrijven met draagvlak voor deze manier van trainen. Verkopen is een vak en trainen hoort er gewoon bij. Een moderne autoverkoper is een goede gastheer met goede commerciële kwaliteiten. Een klant moet niet het gevoel hebben dat hij in een auto is geduwd. Maar je moet als verkoper wel de juiste vragen durven stellen om de deal rond te maken. Dat bereik je met trainen, oefenen en toepassen.”

https://www.dcdw.nl/podcast/johan-lammers-van-lammers-support-group/

DCDW Podcast 194: Wil je als verkoper niet trainen of bijleren, dan ben je aan vervanging toe | Automotive Online

DCDW Podcast 194: Wil je als verkoper niet trainen of bijleren, dan ben je aan vervanging toe

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

Dat beklijft beter dan een lange training. De trainingen bestaan uit korte video’s van professionals. Met de video’s kunnen salesmanagers hun verkoopteams beter maken in hun vak. De trainingen passen goed in een dagstart. Met een dagelijkse salesbijeenkomst zet je samen de klok gelijk en bespreek je welke doelen je die dag wilt bereiken.”

Dagstart

“Hoe word ik een betere gastheer, hoe sluit ik de deal, hoe ontwikkel ik de gunfactor, hoe volg ik online leads op? Dat zijn onderwerpen die je allemaal kunt bespreken tijdens een dagstart. Bij een dagstart horen vaste elementen. Om te beginnen: welke lopende leads heb je, hoe groot schat je de kans dat klanten gaan kopen, welke orders heb je de vorige dag gesloten? Daarna is er ruimte om tips met elkaar uit te wisselen over klanten waarmee je niet verder komt. Vervolgens komen de KPI’s van het bedrijf aan bod. Aansluitend doe je samen een korte training. Bij elkaar duurt dat niet langer dan een half uur. Daar moet de salesmanager ook echt op aansturen.”

Draagvlak

“De 10minutentrainingen gaan over praktische onderwerpen. Welke vragen stel ik om de deal te sluiten? Hoe verkoop ik een verzekering of financiering? Maar ook: hoe geef ik feedback aan collega’s en hoe zorg ik voor de wow-factor tijdens de customer journey? Ik ga alleen in zee met bedrijven met draagvlak voor deze manier van trainen. Verkopen is een vak en trainen hoort er gewoon bij. Een moderne autoverkoper is een goede gastheer met goede commerciële kwaliteiten. Een klant moet niet het gevoel hebben dat hij in een auto is geduwd. Maar je moet als verkoper wel de juiste vragen durven stellen om de deal rond te maken. Dat bereik je met trainen, oefenen en toepassen.”

https://www.dcdw.nl/podcast/johan-lammers-van-lammers-support-group/