Even opladen na Corona

Romy Wielinga Romy Wielinga
Beeld: HIT Profit

Afgelopen weken stond alles in het teken van Corona, maar langzaam gaat de lock down eraf en komt de automotive uit een diep dal gereden. Managen in crisistijd om vooruit te komen. Erwin Wijman (automotive-online red.) schreef op 7 mei dat het tijd werd om automotive bedrijven door de crisis heen te loodsen en daar was het ook hoognodig tijd voor.

Wie goed doet, goed ontmoet:

kijk naar het succes van Triodos Bank, Tony’s Chocolonely, De Vegetarische Slager en vele anderen. Stuk voor stuk merken die het verbeteren van de wereld als hun doelstelling hebben omarmd en actief uitdragen. Maar mooie merken hebben ook sales doelstellingen. En wat is nu de noodzaak?

Wat gaat er nu gebeuren? De overheid stuurt op duurzaamheid en gezondheid. Meer elektrisch rijden.

Door deze toename van verkoop van elektrische auto’s in Nederland, stijgt de vraag naar extra laadpunten de komende tijd heel erg. Ook komt daarbij nog dat de angst voor drukte in het openbaar vervoer wegens Covid-19 en stijgt de verkoop van met name elektrische auto’s. Met de verplichting die dit jaar is gesteld van 1 laadpaal per 10 parkeerplaatsen, zal hier dus een enorme toename op zijn.

Het naleven en doorvoeren van deze snel opkomende veranderingen en bijkomende wettelijke verplichtingen, kost autodealers zeeën van tijd. Dus waarom alles zelf regelen? De focus leggen op je core business en daarbij ontzorgt worden in de overige zaken die wel degelijk van belang zijn, dat is de ideale situatie. Zeker nu.

Overal op voorbereid

Er zijn diverse technische én logistieke aspecten waar je rekening mee dient te houden als je laadpalen laat plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan het maximale beschikbaar vermogen. En vanuit de overheid wordt installatie van elektrische laadpalen, vanaf een investering van 2500 euro, gestimuleerd door middel van een aantal fiscale voordelen. Zo vragen de verplichte laadpalen een investering, maar kunnen ze je als dealer juist ook geld opleveren. Vanuit HIT helpen we organisaties met dit soort energieprojecten voor de toekomst van nu. Door gebruik te maken van onze kennis en partners kan het exploiteren van een laadpaal een positieve businesscase worden. HIT helpt je hierbij.

Dit is HIT

HIT is het onafhankelijke kennis- en inkoopcollectief voor energie en verzekeringen. We realiseren een structurele besparing van tijd en kosten op energie-inkoop en energieverbruik . Daarnaast voorzien we in een continue stroom van relevante kennis in de automotive branche en ontzorgen we in het voldoen aan de huidige wet- en regelgeving.

Wat zeggen andere automotive partners over HIT?

Door het inzetten van HIT Solution op 40 locaties van Wensink Automotive, krijgen wij goed inzicht in ons energieverbruik. Dit helpt om fors te besparen op de kosten van energie en tevens te voldoen aan de wettelijke EED verplichtingen.

Eric Wilbers, Operationeel directeur Wensink Automotive BV.

Wil je als ondernemer in de automotive sector ook ontzorgd worden en meer tijd overhouden om aan je klanten te besteden? Ga dan voor meer informatie of het maken van een vrijblijvende afspraak naar: https://www.hitprofit.nl/automotive/

Even opladen na Corona | Automotive Online

Even opladen na Corona

Romy Wielinga Romy Wielinga
Beeld: HIT Profit

Afgelopen weken stond alles in het teken van Corona, maar langzaam gaat de lock down eraf en komt de automotive uit een diep dal gereden. Managen in crisistijd om vooruit te komen. Erwin Wijman (automotive-online red.) schreef op 7 mei dat het tijd werd om automotive bedrijven door de crisis heen te loodsen en daar was het ook hoognodig tijd voor.

Wie goed doet, goed ontmoet:

kijk naar het succes van Triodos Bank, Tony’s Chocolonely, De Vegetarische Slager en vele anderen. Stuk voor stuk merken die het verbeteren van de wereld als hun doelstelling hebben omarmd en actief uitdragen. Maar mooie merken hebben ook sales doelstellingen. En wat is nu de noodzaak?

Wat gaat er nu gebeuren? De overheid stuurt op duurzaamheid en gezondheid. Meer elektrisch rijden.

Door deze toename van verkoop van elektrische auto’s in Nederland, stijgt de vraag naar extra laadpunten de komende tijd heel erg. Ook komt daarbij nog dat de angst voor drukte in het openbaar vervoer wegens Covid-19 en stijgt de verkoop van met name elektrische auto’s. Met de verplichting die dit jaar is gesteld van 1 laadpaal per 10 parkeerplaatsen, zal hier dus een enorme toename op zijn.

Het naleven en doorvoeren van deze snel opkomende veranderingen en bijkomende wettelijke verplichtingen, kost autodealers zeeën van tijd. Dus waarom alles zelf regelen? De focus leggen op je core business en daarbij ontzorgt worden in de overige zaken die wel degelijk van belang zijn, dat is de ideale situatie. Zeker nu.

Overal op voorbereid

Er zijn diverse technische én logistieke aspecten waar je rekening mee dient te houden als je laadpalen laat plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan het maximale beschikbaar vermogen. En vanuit de overheid wordt installatie van elektrische laadpalen, vanaf een investering van 2500 euro, gestimuleerd door middel van een aantal fiscale voordelen. Zo vragen de verplichte laadpalen een investering, maar kunnen ze je als dealer juist ook geld opleveren. Vanuit HIT helpen we organisaties met dit soort energieprojecten voor de toekomst van nu. Door gebruik te maken van onze kennis en partners kan het exploiteren van een laadpaal een positieve businesscase worden. HIT helpt je hierbij.

Dit is HIT

HIT is het onafhankelijke kennis- en inkoopcollectief voor energie en verzekeringen. We realiseren een structurele besparing van tijd en kosten op energie-inkoop en energieverbruik . Daarnaast voorzien we in een continue stroom van relevante kennis in de automotive branche en ontzorgen we in het voldoen aan de huidige wet- en regelgeving.

Wat zeggen andere automotive partners over HIT?

Door het inzetten van HIT Solution op 40 locaties van Wensink Automotive, krijgen wij goed inzicht in ons energieverbruik. Dit helpt om fors te besparen op de kosten van energie en tevens te voldoen aan de wettelijke EED verplichtingen.

Eric Wilbers, Operationeel directeur Wensink Automotive BV.

Wil je als ondernemer in de automotive sector ook ontzorgd worden en meer tijd overhouden om aan je klanten te besteden? Ga dan voor meer informatie of het maken van een vrijblijvende afspraak naar: https://www.hitprofit.nl/automotive/