5 tips voor betere online leadconversie
Paul de Vries, directeur van DCDW (Digital Car Dealer Workshop), schrijft onder andere als columnist voor Automotive, maar ook op zijn eigen website over hoe de opvolging van online leads kan worden verbeterd. In een e-book heeft hij nu 5 blogs gebundeld die ingaan op de belangrijkste trends van dit moment:
- 1. Gebruik je voice
De volgende fase is dus in aantocht: Voice. En in tegenstelling tot wat velen wellicht denken, geldt voor Voice dat de winnaar alles pakt. Waar Google traditioneel nog 10 zoekresultaten toont (nee, op pagina 2 van de zoekresultaten kijkt niemand meer) en wat advertenties laat zien, is het met Voice alleen de nummer 1 die telt. - 2. Schrap velden op de site
Natuurlijk wil je op je website zoveel mogelijk informatie van prospects verzamelen. Maar hoe meer je vraagt, hoe meer bezoekers afhaken. - 3. Vergeet het Last Click Attributiemodel
De bron van een klik op je website zegt lang niet alles over de effectiviteit van die bron als marketingkanaal. De moderne consument wordt op vele verschillende manieren beïnvloed, zowel online als offline. Om grip te krijgen op de effectiviteit van marketinginvesteringen is dus een bredere kijk nodig. - 4. Klopt je verwijzende verkeer wel op je dealerwebsite?
Je hebt je website goed beveiligd met een SSL-certificaat en een groen https-slotje. Maar zijn de achterliggende VDP-pagina’s ook goed beveiligd? Bij veel autobedrijven is de default VMS/Hexon-instelling niet in orde, waardoor Google de ROI van marketinguitgaven niet correct kan meten.
. - 5. Het verschil tussen goede en slechte foto’s op Marktplaats
Even snel een foto laten maken door de verkoper om de auto zo snel mogelijk online te kunnen zetten? Niet zo verstandig, blijkt uit een studie van 6.000 auto-advertenties met goede en slechte foto’s. Een goed en consequent fotobeleid zorgt voor aanzienlijk meer kliks en leads.
Meer weten over hoe je de online leadconversie verbetert door de website te optimaliseren? Download dan nu gratis het e-book van Paul de Vries via deze link.