5 tips voor betere online leadconversie

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
Paul de Vries bundelde 5 columns in dit e-book.

Paul de Vries, directeur van DCDW (Digital Car Dealer Workshop), schrijft onder andere als columnist voor Automotive, maar ook op zijn eigen website over hoe de opvolging van online leads kan worden verbeterd. In een e-book heeft hij nu 5 blogs gebundeld die ingaan op de belangrijkste trends van dit moment:

  • 1. Gebruik je voice
    De volgende fase is dus in aantocht: Voice. En in tegenstelling tot wat velen wellicht denken, geldt voor Voice dat de winnaar alles pakt. Waar Google traditioneel nog 10 zoekresultaten toont (nee, op pagina 2 van de zoekresultaten kijkt niemand meer) en wat advertenties laat zien, is het met Voice alleen de nummer 1 die telt.
  • 2. Schrap velden op de site
    Natuurlijk wil je op je website zoveel mogelijk informatie van prospects verzamelen. Maar hoe meer je vraagt, hoe meer bezoekers afhaken. 
  • 3. Vergeet het Last Click Attributiemodel
    De bron van een klik op je website zegt lang niet alles over de effectiviteit van die bron als marketingkanaal. De moderne consument wordt op vele verschillende manieren beïnvloed, zowel online als offline. Om grip te krijgen op de effectiviteit van marketinginvesteringen is dus een bredere kijk nodig.
  • 4. Klopt je verwijzende verkeer wel op je dealerwebsite?
    Je hebt je website goed beveiligd met een SSL-certificaat en een groen https-slotje. Maar zijn de achterliggende VDP-pagina’s ook goed beveiligd? Bij veel autobedrijven is de default VMS/Hexon-instelling niet in orde, waardoor Google de ROI van marketinguitgaven niet correct kan meten.
    .
  • 5. Het verschil tussen goede en slechte foto’s op Marktplaats
    Even snel een foto laten maken door de verkoper om de auto zo snel mogelijk online te kunnen zetten? Niet zo verstandig, blijkt uit een studie van 6.000 auto-advertenties met goede en slechte foto’s. Een goed en consequent fotobeleid zorgt voor aanzienlijk meer kliks en leads.

Meer weten over hoe je de online leadconversie verbetert door de website te optimaliseren? Download dan nu gratis het e-book van Paul de Vries via deze link.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

5 tips voor betere online leadconversie | Automotive Online

5 tips voor betere online leadconversie

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
Paul de Vries bundelde 5 columns in dit e-book.

Paul de Vries, directeur van DCDW (Digital Car Dealer Workshop), schrijft onder andere als columnist voor Automotive, maar ook op zijn eigen website over hoe de opvolging van online leads kan worden verbeterd. In een e-book heeft hij nu 5 blogs gebundeld die ingaan op de belangrijkste trends van dit moment:

  • 1. Gebruik je voice
    De volgende fase is dus in aantocht: Voice. En in tegenstelling tot wat velen wellicht denken, geldt voor Voice dat de winnaar alles pakt. Waar Google traditioneel nog 10 zoekresultaten toont (nee, op pagina 2 van de zoekresultaten kijkt niemand meer) en wat advertenties laat zien, is het met Voice alleen de nummer 1 die telt.
  • 2. Schrap velden op de site
    Natuurlijk wil je op je website zoveel mogelijk informatie van prospects verzamelen. Maar hoe meer je vraagt, hoe meer bezoekers afhaken. 
  • 3. Vergeet het Last Click Attributiemodel
    De bron van een klik op je website zegt lang niet alles over de effectiviteit van die bron als marketingkanaal. De moderne consument wordt op vele verschillende manieren beïnvloed, zowel online als offline. Om grip te krijgen op de effectiviteit van marketinginvesteringen is dus een bredere kijk nodig.
  • 4. Klopt je verwijzende verkeer wel op je dealerwebsite?
    Je hebt je website goed beveiligd met een SSL-certificaat en een groen https-slotje. Maar zijn de achterliggende VDP-pagina’s ook goed beveiligd? Bij veel autobedrijven is de default VMS/Hexon-instelling niet in orde, waardoor Google de ROI van marketinguitgaven niet correct kan meten.
    .
  • 5. Het verschil tussen goede en slechte foto’s op Marktplaats
    Even snel een foto laten maken door de verkoper om de auto zo snel mogelijk online te kunnen zetten? Niet zo verstandig, blijkt uit een studie van 6.000 auto-advertenties met goede en slechte foto’s. Een goed en consequent fotobeleid zorgt voor aanzienlijk meer kliks en leads.

Meer weten over hoe je de online leadconversie verbetert door de website te optimaliseren? Download dan nu gratis het e-book van Paul de Vries via deze link.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.