Op niveau | Booming business

Steven Don Steven Don
• Laatste update:
Bandenbranche­vereniging Vaco brengt met de campagne Doedebandencheck het belang van bandenspanning extra onder de aandacht bij consumenten. Beeld: Shutterstock

 Met de opkomst van elektrische voertuigen valt het geluid van de motor weg, waardoor andere geluiden die normaal overstemd werden door de motor meer opvallen. Met allerlei innovaties proberen bandenproducenten het rolgeluid te reduceren.

Een ander onderwerp waar veel over gesproken wordt is de uitstoot van CO₂. Ook in de auto-industrie komt hier steeds meer focus op te liggen. Ook banden kunnen hun steentje bijdragen aan de reductie van CO₂-uitstoot. Denk hierbij met name aan de rolweerstand van de band. Ten slotte wordt er ook al druk onderzocht in hoeverre luchtloze banden geschikt zijn onder personenauto’s. Bij deze banden wordt de luchtkamer van de band vervangen door een verende constructie van kunststof.

Kortom, er gebeurt een hoop rondom de ontwikkeling van de autoband en er zal in de komende jaren ook nog heel veel veranderen. Als autobedrijf wilt u natuurlijk goed voorbereid zijn op deze veranderingen en u wilt naar de klant uitstralen dat u op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen op banden gebied.

De beste manier waarop u dit kunt uitstralen is om uw autobedrijf aan te sluiten bij Autobandenpartner, hét bandenconcept voor het universele autobedrijf. Als Autobandenpartner krijgt u zowel technische- als marketingondersteuning, beschikt u over een ruim assortiment banden voor elk budget en in elke maat, worden de banden dagelijks snel geleverd en wordt uw kennis bijgespijkerd via diverse trainingen van Automotive Academy. Het concept is een initiatief van LKQ Fource, marktleider op het gebied van automaterialen, equipment en zowel marketing- als service-ondersteuning.

Heeft u interesse om Autobandenpartner te worden of wilt u hier meer over weten? Kijk dan op https://automotive.fource.nl/project/autobandenpartner/.

Op niveau | Booming business | Automotive Online

Op niveau | Booming business

Steven Don Steven Don
• Laatste update:
Bandenbranche­vereniging Vaco brengt met de campagne Doedebandencheck het belang van bandenspanning extra onder de aandacht bij consumenten. Beeld: Shutterstock

 Met de opkomst van elektrische voertuigen valt het geluid van de motor weg, waardoor andere geluiden die normaal overstemd werden door de motor meer opvallen. Met allerlei innovaties proberen bandenproducenten het rolgeluid te reduceren.

Een ander onderwerp waar veel over gesproken wordt is de uitstoot van CO₂. Ook in de auto-industrie komt hier steeds meer focus op te liggen. Ook banden kunnen hun steentje bijdragen aan de reductie van CO₂-uitstoot. Denk hierbij met name aan de rolweerstand van de band. Ten slotte wordt er ook al druk onderzocht in hoeverre luchtloze banden geschikt zijn onder personenauto’s. Bij deze banden wordt de luchtkamer van de band vervangen door een verende constructie van kunststof.

Kortom, er gebeurt een hoop rondom de ontwikkeling van de autoband en er zal in de komende jaren ook nog heel veel veranderen. Als autobedrijf wilt u natuurlijk goed voorbereid zijn op deze veranderingen en u wilt naar de klant uitstralen dat u op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen op banden gebied.

De beste manier waarop u dit kunt uitstralen is om uw autobedrijf aan te sluiten bij Autobandenpartner, hét bandenconcept voor het universele autobedrijf. Als Autobandenpartner krijgt u zowel technische- als marketingondersteuning, beschikt u over een ruim assortiment banden voor elk budget en in elke maat, worden de banden dagelijks snel geleverd en wordt uw kennis bijgespijkerd via diverse trainingen van Automotive Academy. Het concept is een initiatief van LKQ Fource, marktleider op het gebied van automaterialen, equipment en zowel marketing- als service-ondersteuning.

Heeft u interesse om Autobandenpartner te worden of wilt u hier meer over weten? Kijk dan op https://automotive.fource.nl/project/autobandenpartner/.