Volume en spoedklussen belangrijk voor velgenherstellers

Thema banden & wielen | Zo goed als nieuw

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Peter Groot (l) en Vincent Groot (r) geloven in volume, omloopsnelheid en hoge kwaliteit van velgenherstel. (Foto: Tier One Wheels)

De aandacht voor velgreparaties is de laatste jaren alleen maar groter geworden, zo bemerkt Danny van Eembergen, mede-eigenaar van De Velgendokter in Uden. “Moderne auto’s zijn vaak uitgerust met lichtmetalen velgen. Die zijn kwetsbaarder dan de stalen velgen die voorheen werden gebruikt. Als consumenten geld uitgeven aan een nieuwe auto of occasion mét fraaie velgen, willen ze dat die er ook goed blijven uitzien.” Het bedrijf werkt zowel voor de parti­culiere- als de zakelijke markt en biedt een haal- en brengservice door het hele land. “Vooral voor landelijke opdrachtgevers zoals leasemaatschappijen is dat belangrijk, maar we doen ook veel dealer- en schadebedrijven of occasionhandelaren die velgensets willen laten opknappen.”

Het bedrijf profileert zich als specialist en biedt alle services in velgreparaties: van herstellen tot polijsten, uitdeuken, richten, lassen, spuiten en computergestuurd CNC diamant draaien. “We doen zo’n 200 velgen per week en rekenen 3 tot 5 dagen voor het herstel van de velgen. Natuurlijk houden we ruimte over voor spoedgevallen, die we binnen 1 tot 1,5 dag verder willen helpen”, vertelt Van Eembergen, die met 5 monteurs werkt en per gerepareerde velg tussen de 50 en 100 euro rekent. “We merken weinig tot niks van de coronacrisis, omdat schades door slordig inparkeren gewoon zijn blijven doorlopen.”

Spoedklussen

Velgenherstelbedrijf Tier One Wheels ging in mei van start, in Wormerveer. “We kunnen binnen vier werkdagen herstellen, maar willen voldoende flexibiliteit houden voor spoedklussen tussendoor. Juist ook door de hoge omloopsnelheid hebben we weinig wachttijd en kunnen we klanten vaak al snel inplannen”, vertelt Peter Groot, die samen met compagnon Vincent Broek het bedrijf oprichtte. Dat het bedrijf midden in de coronacrisis openging, lijkt geen belemmering. De levering en opbouw van de werkplaatsinrichting liepen geen vertraging op en ook opdrachtgevers, vooral in de eigen regio, stonden open voor het bedrijf. “Als mensen ons bellen, krijgen ze één van ons direct aan de lijn en kunnen wij meteen schakelen en beslissen. Die rechtstreekse manier van zakendoen spreekt aan”, aldus Groot.

Toekomstmuziek

In tegenstelling tot De Velgendokter richt Tier One Wheels zich vooralsnog alleen op de b-to-b markt: dealer- en autobedrijven, maar ook schadeherstelbedrijven in de regio en landelijke opdrachtgevers staan in het vizier. In een later stadium wil het bedrijf misschien actief worden in de particuliere markt, via partnerships met bijvoorbeeld bandenbedrijven, maar voorlopig is dat nog toekomstmuziek. Per gerepareerde velg berekent het bedrijf een prijs van 75 tot 125 euro. Volume en een hoge omloopsnelheid zijn de uitgangspunten van het nieuwe velgenherstelbedrijf, dat enkele tienduizenden euro’s investeerde in een geautomatiseerde productielijn, die dagelijkse maximaal 100 velgen kan herstellen. Dat aantal wordt nu nog niet gehaald, beaamt Groot, omdat het bedrijf nog in de opbouwfase zit.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Thema banden & wielen | Zo goed als nieuw | Automotive Online
Volume en spoedklussen belangrijk voor velgenherstellers

Thema banden & wielen | Zo goed als nieuw

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Peter Groot (l) en Vincent Groot (r) geloven in volume, omloopsnelheid en hoge kwaliteit van velgenherstel. (Foto: Tier One Wheels)

De aandacht voor velgreparaties is de laatste jaren alleen maar groter geworden, zo bemerkt Danny van Eembergen, mede-eigenaar van De Velgendokter in Uden. “Moderne auto’s zijn vaak uitgerust met lichtmetalen velgen. Die zijn kwetsbaarder dan de stalen velgen die voorheen werden gebruikt. Als consumenten geld uitgeven aan een nieuwe auto of occasion mét fraaie velgen, willen ze dat die er ook goed blijven uitzien.” Het bedrijf werkt zowel voor de parti­culiere- als de zakelijke markt en biedt een haal- en brengservice door het hele land. “Vooral voor landelijke opdrachtgevers zoals leasemaatschappijen is dat belangrijk, maar we doen ook veel dealer- en schadebedrijven of occasionhandelaren die velgensets willen laten opknappen.”

Het bedrijf profileert zich als specialist en biedt alle services in velgreparaties: van herstellen tot polijsten, uitdeuken, richten, lassen, spuiten en computergestuurd CNC diamant draaien. “We doen zo’n 200 velgen per week en rekenen 3 tot 5 dagen voor het herstel van de velgen. Natuurlijk houden we ruimte over voor spoedgevallen, die we binnen 1 tot 1,5 dag verder willen helpen”, vertelt Van Eembergen, die met 5 monteurs werkt en per gerepareerde velg tussen de 50 en 100 euro rekent. “We merken weinig tot niks van de coronacrisis, omdat schades door slordig inparkeren gewoon zijn blijven doorlopen.”

Spoedklussen

Velgenherstelbedrijf Tier One Wheels ging in mei van start, in Wormerveer. “We kunnen binnen vier werkdagen herstellen, maar willen voldoende flexibiliteit houden voor spoedklussen tussendoor. Juist ook door de hoge omloopsnelheid hebben we weinig wachttijd en kunnen we klanten vaak al snel inplannen”, vertelt Peter Groot, die samen met compagnon Vincent Broek het bedrijf oprichtte. Dat het bedrijf midden in de coronacrisis openging, lijkt geen belemmering. De levering en opbouw van de werkplaatsinrichting liepen geen vertraging op en ook opdrachtgevers, vooral in de eigen regio, stonden open voor het bedrijf. “Als mensen ons bellen, krijgen ze één van ons direct aan de lijn en kunnen wij meteen schakelen en beslissen. Die rechtstreekse manier van zakendoen spreekt aan”, aldus Groot.

Toekomstmuziek

In tegenstelling tot De Velgendokter richt Tier One Wheels zich vooralsnog alleen op de b-to-b markt: dealer- en autobedrijven, maar ook schadeherstelbedrijven in de regio en landelijke opdrachtgevers staan in het vizier. In een later stadium wil het bedrijf misschien actief worden in de particuliere markt, via partnerships met bijvoorbeeld bandenbedrijven, maar voorlopig is dat nog toekomstmuziek. Per gerepareerde velg berekent het bedrijf een prijs van 75 tot 125 euro. Volume en een hoge omloopsnelheid zijn de uitgangspunten van het nieuwe velgenherstelbedrijf, dat enkele tienduizenden euro’s investeerde in een geautomatiseerde productielijn, die dagelijkse maximaal 100 velgen kan herstellen. Dat aantal wordt nu nog niet gehaald, beaamt Groot, omdat het bedrijf nog in de opbouwfase zit.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.