van Bussel: Word geen dino

Redactie Redactie

Het zou mooi zijn als tijdens dit jubileumcongres die ban wordt gebroken en de aandacht ook op het hoofdpodium komt te liggen op het universele onderhoud. Daar zal ik mij als columnist tijdens deze dag in ieder geval op richten. Verder is de onverdeelde aandacht voor het universele kanaal te vinden in de parralelsessies: Bovag en RAI presenteren daar de aftersalesmonitor, een connected car specialist vertelt over de universele toepassingen van telematica en ook voor de algemenere bedrijfsvoering is plek ingeruimd.

De dealers hebben nog een lange weg te gaan om hun imago op te poetsen.

Misschien neemt Leaseplan het tijdens zijn plenaire sessie op voor de universele bedrijven, gezien zijn eerdere betoog om de helft van het onderhoud in Europa onder te brengen bij universelen. Toen ik werkzaam was bij Alwaysbemobile Company waren wij met James de eerste universele formule die mocht toetreden tot het netwerk van de leasemaatschappij; de haal- en brengservice gaf de doorslag. Deze service was het bewijs dat universele garagisten niet te beroerd zijn om zelf een auto voor onderhoud op te halen en terug te brengen. De dealers hebben nog een lange weg te gaan om hun imago op te poetsen. Dan moeten ze snel zijn. Ik verwacht dat Ebay op het congres gaat vertellen dat het internetbedrijf de dealer van de toekomst is. Diegene die dichtbij de klant blijft staan, overwint uiteindelijk de dino’s die blijven dromen over hun eigen kracht of macht. Zoals V&D. Vanaf deze plek dus een oproep aan Automotive en de sprekers op het congres: laat het evenement vooral over de klant gaan, en de universele toekomst van de autobranche. Liefst zonder stropdas.

Luc van Bussel is voormalig ceo van The Alwaysbemobile Company en nu brain agent en innovator.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.