Nieuwe post

Nieuwe post | Vishal Durgaram

Steven Don Steven Don
• Laatste update:

Wat zijn uw ambities in uw twee rollen bij Vakgarage? 

Onze groeidoelstellingen realiseren. Enerzijds groeit ons netwerk fors en anderzijds zijn we constant bezig met uitbreiding van het dienstenpakket voor onze franchisenemers. De autobranche verandert voortdurend en omdat we een faciliterende rol hebben, komt er een hoop op ons af. Klantbehoeftes veranderen en nieuwe mobiliteit doet zijn intrede: elektrisch rijden, systemen als H-call en B-call en Connected en Automated Mobility.

U werkte ooit bij twee banken en had daarna uw eigen autobedrijf. Hoe kijkt u op die tijd terug?

Ik heb een mbo-opleiding Bank & Verzekeringswezen gevolgd en na mijn stage bij de Rabobank vroeg men mij te blijven. Daarna ben ik nog overgestapt naar ABN-Amro en heb in die tijd vooral geleerd dat ik niet in de financiële branche wilde werken. Ik besloot alsnog mijn hart te volgen en een eigen auto-bedrijf te beginnen. Ik was jong en onervaren, maar ook gedreven. Alleen miste ik het inzicht op financieel en administratief gebied, dus ging mijn bedrijf failliet. Het bleek uiteindelijk wel mijn ingang naar de autobranche en ik ging werken bij Ford en later bij Nissan.  

Hoe bevalt de samenwerking met Christien den Uil van wie u het Vakgarage-voorzitterschap overnam?

Uitstekend! Christien is met name heel erg goed in het controleren van de financiën en is heel salesgedreven, terwijl ik meer een concepten- en after-salesmens ben. We vullen elkaar perfect aan. We hebben haar functie gesplitst omdat deze voor één persoon niet meer te behappen is. Uiteindelijk gaan we het niet zozeer anders doen, maar we willen vooral meer aandacht besteden aan wat we doen. 

Hoe maakt u met deze drukke banen tijd vrij voor uw jonge gezin?

Mijn vrouw is gestopt met werken bij de Rabobank en is er fulltime voor de kinderen. Ik breng mijn kinderen wel iedere ochtend naar de peuterspeelzaal en in het weekend hebben we quality time samen. De afspraak is ook dat we minimaal twee keer per jaar twee weken op vakantie gaan. Bovendien neem ik op belangrijke dagen vrij. Ouderavonden, feestdagen, verjaardagen: ik ben erbij en ik probeer die momenten bijzonder te maken. 

Wat ziet u van uzelf terug in uw kinderen? 

Ze zijn allebei heel autobewust. Opa rijdt Mercedes, Papa rijdt Lexus en als we ergens rijden herkennen ze diverse merken. Uiteraard komt dat door mij, ik heb het zelf met de paplepel ingegoten gekregen. Mijn vader is docent, maar een echte autogek en het eerste wat ik van hem kreeg was een set speelgoedauto’s. Ik heb ze nog steeds. 

Heeft u nu ook een set echte auto’s? 

Ja, ik koop weleens wat: soms een klassieker, soms een sportwagen of iets anders bijzonders. En dan zeg ik: Deze gaat nooit meer weg. Om ze vervolgens toch weer van de hand te doen. Een paar maanden geleden heb ik een GMC Typhoon gekocht, een heel snelle SUV met 4.6-liter V6-motor. Tijdens zijn introductie was hij net zo snel als een Ferrari 348 op de mijl en er zijn er slechts zo’n 4.000 van gemaakt. Mijn exemplaar heeft bij de vorige eigenaar tien jaar stil gestaan, dus ik loop nu alles motorisch na en er is wat spuitwerk. Deze zomer wil ik ‘m klaar hebben. Gelukkig heb ik hulp van een heel netwerk aan Vakgarages.

Nieuwe post | Vishal Durgaram | Automotive Online
Nieuwe post

Nieuwe post | Vishal Durgaram

Steven Don Steven Don
• Laatste update:

Wat zijn uw ambities in uw twee rollen bij Vakgarage? 

Onze groeidoelstellingen realiseren. Enerzijds groeit ons netwerk fors en anderzijds zijn we constant bezig met uitbreiding van het dienstenpakket voor onze franchisenemers. De autobranche verandert voortdurend en omdat we een faciliterende rol hebben, komt er een hoop op ons af. Klantbehoeftes veranderen en nieuwe mobiliteit doet zijn intrede: elektrisch rijden, systemen als H-call en B-call en Connected en Automated Mobility.

U werkte ooit bij twee banken en had daarna uw eigen autobedrijf. Hoe kijkt u op die tijd terug?

Ik heb een mbo-opleiding Bank & Verzekeringswezen gevolgd en na mijn stage bij de Rabobank vroeg men mij te blijven. Daarna ben ik nog overgestapt naar ABN-Amro en heb in die tijd vooral geleerd dat ik niet in de financiële branche wilde werken. Ik besloot alsnog mijn hart te volgen en een eigen auto-bedrijf te beginnen. Ik was jong en onervaren, maar ook gedreven. Alleen miste ik het inzicht op financieel en administratief gebied, dus ging mijn bedrijf failliet. Het bleek uiteindelijk wel mijn ingang naar de autobranche en ik ging werken bij Ford en later bij Nissan.  

Hoe bevalt de samenwerking met Christien den Uil van wie u het Vakgarage-voorzitterschap overnam?

Uitstekend! Christien is met name heel erg goed in het controleren van de financiën en is heel salesgedreven, terwijl ik meer een concepten- en after-salesmens ben. We vullen elkaar perfect aan. We hebben haar functie gesplitst omdat deze voor één persoon niet meer te behappen is. Uiteindelijk gaan we het niet zozeer anders doen, maar we willen vooral meer aandacht besteden aan wat we doen. 

Hoe maakt u met deze drukke banen tijd vrij voor uw jonge gezin?

Mijn vrouw is gestopt met werken bij de Rabobank en is er fulltime voor de kinderen. Ik breng mijn kinderen wel iedere ochtend naar de peuterspeelzaal en in het weekend hebben we quality time samen. De afspraak is ook dat we minimaal twee keer per jaar twee weken op vakantie gaan. Bovendien neem ik op belangrijke dagen vrij. Ouderavonden, feestdagen, verjaardagen: ik ben erbij en ik probeer die momenten bijzonder te maken. 

Wat ziet u van uzelf terug in uw kinderen? 

Ze zijn allebei heel autobewust. Opa rijdt Mercedes, Papa rijdt Lexus en als we ergens rijden herkennen ze diverse merken. Uiteraard komt dat door mij, ik heb het zelf met de paplepel ingegoten gekregen. Mijn vader is docent, maar een echte autogek en het eerste wat ik van hem kreeg was een set speelgoedauto’s. Ik heb ze nog steeds. 

Heeft u nu ook een set echte auto’s? 

Ja, ik koop weleens wat: soms een klassieker, soms een sportwagen of iets anders bijzonders. En dan zeg ik: Deze gaat nooit meer weg. Om ze vervolgens toch weer van de hand te doen. Een paar maanden geleden heb ik een GMC Typhoon gekocht, een heel snelle SUV met 4.6-liter V6-motor. Tijdens zijn introductie was hij net zo snel als een Ferrari 348 op de mijl en er zijn er slechts zo’n 4.000 van gemaakt. Mijn exemplaar heeft bij de vorige eigenaar tien jaar stil gestaan, dus ik loop nu alles motorisch na en er is wat spuitwerk. Deze zomer wil ik ‘m klaar hebben. Gelukkig heb ik hulp van een heel netwerk aan Vakgarages.