Eindelijk norm voor internet-bereik

Redactie Redactie
• Laatste update:

Die gaat het bereik meten van commerciële internetsites. De STIR is opgezet door acht private internetexploitanten, zegt woordvoerder Peter Wiegman. “Er hebben zich al tal van uitgevers aangemeld die aan het onderzoek mee willen doen. Uit de autobranche doet AutoOnline mee, maar ook het Telegraafconcern, en Wegener, uitgever van AutoTrack.”

Het onderzoek wordt uitgevoerd door de marktonderzoeksbureaus Intomart en Netstat. “Er wordt gewerkt met een panel van vierduizend consumenten, later moeten dat er achtduizend worden”, legt Wiegman uit. “Van die mensen meten we het internetbezoek, niet alleen op hun pc thuis, maar ook internetverkeer dat ze op hun werk meten. Dat hebben voorgaande onderzoekers nooit kunnen doen. In november moet de eerste volle maand gemeten worden, daarna wordt het meten een continu proces.”

De bedoeling is dat uiteindelijk de ‘STIR-norm’ ontstaat, een eenduidige manier waarop het bereik van een bepaalde website kan worden uitgedrukt. “Dat is vooral van belang voor het werven van adverteerders”, zegt directeur Patrice van der Heiden van AutoOnline. “Wij verkopen veel bannerruimte. Er komt nu een uniform meetinstrument waarmee je je adverteerders kunt laten weten wat je bereik is.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Eindelijk norm voor internet-bereik | Automotive Online

Eindelijk norm voor internet-bereik

Redactie Redactie
• Laatste update:

Die gaat het bereik meten van commerciële internetsites. De STIR is opgezet door acht private internetexploitanten, zegt woordvoerder Peter Wiegman. “Er hebben zich al tal van uitgevers aangemeld die aan het onderzoek mee willen doen. Uit de autobranche doet AutoOnline mee, maar ook het Telegraafconcern, en Wegener, uitgever van AutoTrack.”

Het onderzoek wordt uitgevoerd door de marktonderzoeksbureaus Intomart en Netstat. “Er wordt gewerkt met een panel van vierduizend consumenten, later moeten dat er achtduizend worden”, legt Wiegman uit. “Van die mensen meten we het internetbezoek, niet alleen op hun pc thuis, maar ook internetverkeer dat ze op hun werk meten. Dat hebben voorgaande onderzoekers nooit kunnen doen. In november moet de eerste volle maand gemeten worden, daarna wordt het meten een continu proces.”

De bedoeling is dat uiteindelijk de ‘STIR-norm’ ontstaat, een eenduidige manier waarop het bereik van een bepaalde website kan worden uitgedrukt. “Dat is vooral van belang voor het werven van adverteerders”, zegt directeur Patrice van der Heiden van AutoOnline. “Wij verkopen veel bannerruimte. Er komt nu een uniform meetinstrument waarmee je je adverteerders kunt laten weten wat je bereik is.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.