Deense autoveiling naar Nederland

Redactie Redactie
• Laatste update:

De site richt zich op goed beschreven en beter geprijsde auto’s; als aanbieders ziet men particuliere én zakelijke partijen (handelaren, vrije garages, dealers), als kopers alleen de zakelijke partijen, zegt sales consultant Lena Kamstrup Kjaer.

Om ervoor te zorgen dat de auto’s goed beschreven worden, staat de verkoper een aantal keuzemenu’s ter beschikking die hij in moet vullen. Hij meldt de auto vervolgens aan voor een minimumprijs, waarna deze ter veiling wordt aangeboden. De veilingen vinden twee keer per week plaats.

Doordat er zich volgens Autorola al meer dan 800 Nederlandse automotive bedrijven als koper hebben aangemeld, krijgt de verkoper een realistische marktprijs. “Autorola is een meer economische en efficiënte manier van een auto verkopen dan hem aan te bieden aan de dealers in je omgeving.” Het plaatsen van een auto is gratis; als hij wordt verkocht, betaalt de verkoper een provisie van € 160 ex btw.

Autorola.nl is de afgelopen tijd rustig begonnen, maar denkt wel een serieuze speler te gaan worden. “Ook doordat we Europees georiënteerd zijn”, zegt Kamstrup Kjaer. Op de thuismarkt worden er per week een kleine achthonderd auto’s geveild, aldus een woordvoerder daar. “En dat terwijl Denemarken maar vijf miljoen inwoners heeft.” In Nederland moeten de verkoopaantallen dus hoger kunnen worden, hoor je hem denken.

Zie www.autorola.nl

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Deense autoveiling naar Nederland | Automotive Online

Deense autoveiling naar Nederland

Redactie Redactie
• Laatste update:

De site richt zich op goed beschreven en beter geprijsde auto’s; als aanbieders ziet men particuliere én zakelijke partijen (handelaren, vrije garages, dealers), als kopers alleen de zakelijke partijen, zegt sales consultant Lena Kamstrup Kjaer.

Om ervoor te zorgen dat de auto’s goed beschreven worden, staat de verkoper een aantal keuzemenu’s ter beschikking die hij in moet vullen. Hij meldt de auto vervolgens aan voor een minimumprijs, waarna deze ter veiling wordt aangeboden. De veilingen vinden twee keer per week plaats.

Doordat er zich volgens Autorola al meer dan 800 Nederlandse automotive bedrijven als koper hebben aangemeld, krijgt de verkoper een realistische marktprijs. “Autorola is een meer economische en efficiënte manier van een auto verkopen dan hem aan te bieden aan de dealers in je omgeving.” Het plaatsen van een auto is gratis; als hij wordt verkocht, betaalt de verkoper een provisie van € 160 ex btw.

Autorola.nl is de afgelopen tijd rustig begonnen, maar denkt wel een serieuze speler te gaan worden. “Ook doordat we Europees georiënteerd zijn”, zegt Kamstrup Kjaer. Op de thuismarkt worden er per week een kleine achthonderd auto’s geveild, aldus een woordvoerder daar. “En dat terwijl Denemarken maar vijf miljoen inwoners heeft.” In Nederland moeten de verkoopaantallen dus hoger kunnen worden, hoor je hem denken.

Zie www.autorola.nl

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.