ANWB: autobedrijven misbruiken APK

Redactie Redactie
• Laatste update:

De ANWB nam de proef op de som door 48 auto’s aan te bieden bij autobedrijven, en expliciet te vragen om de auto’s uitsluitend APK-klaar te maken. In meer dan een kwart van de gevallen werden de eigenaren geconfronteerd met, volgens de ANWB, onterechte meerkosten. Daarom pleit de wielrijdersbond ervoor dat autobedrijven zwart-op-wit vastleggen welke reparaties voor de APK nodig zijn en welke voor de grote beurt. Tevens wil de ANWB dat deze verklaringen van rijkswege kunnen worden gecontroleerd.

De Tweede Kamer bespreekt de APK op 25 mei met de minister van Verkeer & Waterstaat. Daarbij worden de verbeterpunten die vier jaar geleden zijn ingevoerd, geëvalueerd. De ANWB wil in deze evaluatie ook de frequentie van de APK ter discussie stellen en pleit voor een eerste keuring na vier jaar, en vervolgens een keuring iedere twee jaar (4-2-2 systeem). Bovag en RAI pleiten voor behoud van het huidige 3-1-1 systeem.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

ANWB: autobedrijven misbruiken APK | Automotive Online

ANWB: autobedrijven misbruiken APK

Redactie Redactie
• Laatste update:

De ANWB nam de proef op de som door 48 auto’s aan te bieden bij autobedrijven, en expliciet te vragen om de auto’s uitsluitend APK-klaar te maken. In meer dan een kwart van de gevallen werden de eigenaren geconfronteerd met, volgens de ANWB, onterechte meerkosten. Daarom pleit de wielrijdersbond ervoor dat autobedrijven zwart-op-wit vastleggen welke reparaties voor de APK nodig zijn en welke voor de grote beurt. Tevens wil de ANWB dat deze verklaringen van rijkswege kunnen worden gecontroleerd.

De Tweede Kamer bespreekt de APK op 25 mei met de minister van Verkeer & Waterstaat. Daarbij worden de verbeterpunten die vier jaar geleden zijn ingevoerd, geëvalueerd. De ANWB wil in deze evaluatie ook de frequentie van de APK ter discussie stellen en pleit voor een eerste keuring na vier jaar, en vervolgens een keuring iedere twee jaar (4-2-2 systeem). Bovag en RAI pleiten voor behoud van het huidige 3-1-1 systeem.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.