VNA tegenstander woonwerk-km`s

Redactie Redactie
• Laatste update:

Ferdinand Clevers, voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen, heeft bezwaren tegen de plannen. “We hebben te maken met krapte op de arbeidsmarkt. Om mensen aan te trekken die wat verder weg wonen, zullen bedrijven – als de plannen doorgaan – de verhoogde bijtelling van deze mensen moeten compenseren. Dat is ongunstig voor de economie.” Het argument van de rechtsongelijkheid – mensen die met een eigen auto naar het werk komen, mogen een onbelaste kilometervergoeding van maximaal 20 cent ontvangen – vindt Clevers niet sterk. “Je krijgt te maken met een nieuwe vorm van rechtsongelijkheid, namelijk tussen mensen die dichtbij en verder van hun werk wonen.” Verhuizen lijkt hem geen optie: de flexibiliteit op de arbeidsmarkt is tegenwoordig zo groot, dat Nederland dan één grote verhuisdoos wordt.
Mensen die dit jaar, vanwege de nieuwe bijtellingsregels die 1 januari jl. al van kracht werden, een kilometeradministratiesysteem in hun auto hebben laten monteren, zullen niet blij zijn als het kabinet ja zegt tegen de aangekondigde maatregel: de kans dat zij met hun registratiesysteem een laag kilometrage kunnen vastleggen en daarmee hun bijtelling verlagen, neemt immers af.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

VNA tegenstander woonwerk-km`s | Automotive Online

VNA tegenstander woonwerk-km`s

Redactie Redactie
• Laatste update:

Ferdinand Clevers, voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen, heeft bezwaren tegen de plannen. “We hebben te maken met krapte op de arbeidsmarkt. Om mensen aan te trekken die wat verder weg wonen, zullen bedrijven – als de plannen doorgaan – de verhoogde bijtelling van deze mensen moeten compenseren. Dat is ongunstig voor de economie.” Het argument van de rechtsongelijkheid – mensen die met een eigen auto naar het werk komen, mogen een onbelaste kilometervergoeding van maximaal 20 cent ontvangen – vindt Clevers niet sterk. “Je krijgt te maken met een nieuwe vorm van rechtsongelijkheid, namelijk tussen mensen die dichtbij en verder van hun werk wonen.” Verhuizen lijkt hem geen optie: de flexibiliteit op de arbeidsmarkt is tegenwoordig zo groot, dat Nederland dan één grote verhuisdoos wordt.
Mensen die dit jaar, vanwege de nieuwe bijtellingsregels die 1 januari jl. al van kracht werden, een kilometeradministratiesysteem in hun auto hebben laten monteren, zullen niet blij zijn als het kabinet ja zegt tegen de aangekondigde maatregel: de kans dat zij met hun registratiesysteem een laag kilometrage kunnen vastleggen en daarmee hun bijtelling verlagen, neemt immers af.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.