Weer twee nieuwe occasionsites

Redactie Redactie
• Laatste update:

Ook op internet krijgen particulieren de gelegenheid gratis te adverteren. Autobedrijven kunnen bij ViaAuto.nl hun auto’s op een aparte pagina aanbieden, die ViaAuto.nl met een weids gebaar ‘interactieve showroom’ noemt. ViaVia.nl, een dochteronderneming van het Canadese beursgenoteerde bedrijf Trader.com, werkt met een systeem van geregistreerde gebruikers. Daar heeft het bedrijf er inmiddels 200.000 van.
De andere nieuwkomer is Occasionbox.nl. Bij occasionbox.nl kunnen ook particulieren terecht, zij het met maximaal één auto. Voor professionals beschikt Occasionbox.nl over een unieke toepassing: men kan zowel handmatig als via de RDC-bestanden auto’s op de site zetten en er weer vanaf halen. Dat betekent dat men in principe al met zijn nieuwe inruiler kan gaan adverteren, als deze nog helemaal niet in de bedrijfsvoorraad is opgenomen. Daardoor kan de echte statijd deels vervangen worden door ‘virtuele statijd’.
Achter Occasionbox.nl zit een eenmansbedrijf, NedVision. Eigenaar Walter Salet was ook al verantwoordelijk voor de gemeenschappelijke site van de dealer uit De Bilt en heeft op verzoek van de dealers deze toepassing ontwikkeld. Een abonnement kost 100 tot 125 gulden per maand.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.