Xpeng versterkt Nederlandse organisatie met ervaren krachten
Het Chinese EV-merk Xpeng versterkt zijn Nederlandse organisatie met diverse ervaren krachten. Zo start Kelly van Mechelen vandaag (vrijdag 1 december) bij Xpeng Nederland als Head of Marketing. Zij komt van Stellantis, waar ze Directeur Marketing was. Daarvoor was zij bij Ford Nederland verantwoordelijk voor de merkvisie en -strategie van onder andere aftersales.
Jochem Simons, Head of Sales van Xpeng, wordt naast verkoop ook verantwoordelijk voor de relatie met verkoop- en servicepartner Emil Frey Nederland. Hij komt van Nissan, waar hij achtereenvolgens Marketing Director en Sales Director Nederland was.
Eerder dit kwartaal begon Sanna van der Leeuw als Head of Fleet. Zij bewerkt de zakelijke markt. Voor Xpeng werkte Van der Leeuw onder meer als Senior Accountmanager bij Tesla en in verschillende functies bij LeasePlan.
Peter Pommer is Manager van de Xpeng Centers in Badhoevedorp en Leidschendam. Hij brengt bijna 25 jaar retailervaring mee als vestigingsmanager bij onder meer Broekhuis.
Guido Pot, Managing Director van Xpeng Benelux, is erg blij met de recente versterkingen van zijn team: “Goede mensen zijn in mijn ogen het belangrijkste instrument om groei te bewerkstelligen. Ik ben ervan overtuigd dat we met deze nieuwe collega’s uitstekend toegerust zijn op die taak.”
Naast de nu al gevoerde P7 en G9 komt er komend jaar een nieuwe suv op de markt die de verkoop moet doen groeien, meldt Xpeng. Volgens gegevens van RDC werden dit jaar 225 auto’s van het merk Xpeng geregistreerd.