Toyota opnieuw klantvriendelijkste automotive bedrijf van Nederland

Toyota • De autobranche vult de tweede plaats in bij het klanttevredenheidsonderzoek.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
• Laatste update:
Toyota_modellen_veiligheidstesten_Daihatsu
(Foto: Shutterstock)

In het jaarlijkse onderzoek naar meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland van Marketresponse, staat Toyota op de vijfde plek in het algemeen klassement. De automotive branche deelt in het algemeen klassement de tweede positie met supermarkten en scoort een 7,6. Op de eerste plaats staat ‘goede doelen’.

Toyota scoort een 8,2 en is daarmee voor de tweede jaar op rij het klantvriendelijkste autobedrijf van Nederland. Op de tweede en derde plek volgen respectievelijk Suzuki en Audi. In het onderzoeksrapport valt te lezen dat Toyota een goede klantenservice heeft. ‘Je kan ze altijd gratis bellen lossen problemen goed en passend op of helpen je verder zonder opdringerig te zijn.’

Het onderzoek van Marketresponse loopt het hele jaar door. In totaal gaat het om ongeveer zesduizend respondenten die bij elkaar 45 duizend tot 50 duizend waarnemingen geven. In 2022 was de Efteling het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland, stelt Marketresponse.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

Toyota opnieuw klantvriendelijkste automotive bedrijf van Nederland | Automotive Online

Toyota opnieuw klantvriendelijkste automotive bedrijf van Nederland

Toyota • De autobranche vult de tweede plaats in bij het klanttevredenheidsonderzoek.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
• Laatste update:
Toyota_modellen_veiligheidstesten_Daihatsu
(Foto: Shutterstock)

In het jaarlijkse onderzoek naar meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland van Marketresponse, staat Toyota op de vijfde plek in het algemeen klassement. De automotive branche deelt in het algemeen klassement de tweede positie met supermarkten en scoort een 7,6. Op de eerste plaats staat ‘goede doelen’.

Toyota scoort een 8,2 en is daarmee voor de tweede jaar op rij het klantvriendelijkste autobedrijf van Nederland. Op de tweede en derde plek volgen respectievelijk Suzuki en Audi. In het onderzoeksrapport valt te lezen dat Toyota een goede klantenservice heeft. ‘Je kan ze altijd gratis bellen lossen problemen goed en passend op of helpen je verder zonder opdringerig te zijn.’

Het onderzoek van Marketresponse loopt het hele jaar door. In totaal gaat het om ongeveer zesduizend respondenten die bij elkaar 45 duizend tot 50 duizend waarnemingen geven. In 2022 was de Efteling het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland, stelt Marketresponse.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.