‘Garanties zijn goed geregeld met Autotrust’

Brandstory • Stoffers ADB besteedt de afhandeling van garantieclaims uit aan Autotrust. Een hele geruststelling, vindt Thijmen Stoffers.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
• Laatste update:

Tot 2018 handelde Thijmen Stoffers garantiekwesties zelf af. Maar na een aantal vervelende situaties besloot dat het anders moest. “De claims leidden tot discussies met klanten en hebben ons veel geld gekost. Dat wilden we niet meer.” De oplossing vond hij in de garantieproducten van Autotrust.

Korte lijntjes

Autotrust voert de garantie uit en handelt de claims af; autobedrijven hebben hier dus geen omkijken naar. Een plus vindt Thijmen de korte lijntjes: “Ik word snel geholpen en heb vaak dezelfde mensen aan de lijn.” Er is ruimte voor persoonlijke afspraken. “Autotrust neemt het liefst alle klantcontact rondom garantie over, maar we hebben afgesproken dat we dit bij klanten uit de buurt zelf doen. Zo voorkomen we dat ze bij verschillende garages terechtkomen. Als zij een probleem hebben, stuur ik hen naar de garage om de hoek waar we vaste afspraken mee hebben. Autotrust handelt achter de schermen de claim af, wij doen het klantcontact. Dat werkt goed.”

Technisch overleg

De claim engineers bij Autotrust hebben ruime kennis van autotechniek. “Laatst stuurden we een klant naar de garage, omdat de cruisecontrol niet meer werkte. Volgens de garage moest er een nieuw stuur in. Ik overlegde met Autotrust en zij hadden dit probleem vaker gezien. Uiteindelijk bleek dat alleen de sleepring vervangen hoefde te worden. Daardoor had de klant zijn auto sneller terug.”

Goedkoper onder de streep

Sommige collega-autobedrijven vinden het uitbesteden van garantie zonde van het geld en houden de claimafhandeling in eigen hand, merkt Thijmen. “Je handelt in solide automerken, wat kan daar nou mee gebeuren, hoor ik vaak. Maar ook een Toyota kan kapot. Je kunt drie jaar geluk hebben en nauwelijks geld kwijt zijn aan claims, maar als je daarna twee keer een flink bedrag moet uitbetalen, ben je onder de streep duurder uit. Wij betalen een bedrag voor elk kenteken waarvoor we een garantie afsluiten, verder heb ik er geen omkijken naar.”

Klanten over de streep

Stoffers trekt door de garantieoplossingen van Autotrust meer klanten. “Veel mensen kopen graag een auto dicht bij huis. Als er dan iets mee is, kunnen ze makkelijk terug. Met Autotrust kunnen klanten terecht bij een garage in hun eigen buurt. Dat trekt hen vaak over de streep om bij ons een auto te kopen.”

Voor klanten die zekerheid zoeken, is het een geruststelling dat de garantie via een betrouwbare partij verloopt. “Zeker als ik vertel dat ze de garantie kunnen verlengen met een jaar. Autotrust neemt contact op met de nieuwe eigenaar en bespreekt wat er onder de garantievoorwaarden valt. Klanten weten daardoor waar ze aan toe zijn.” Bovendien is de garantie Europees gedekt. Dus wie tijdens zijn reis naar de camping in Spanje langs de weg komt te staan, hoeft niet bang te zijn voor extra kosten. Als het defect binnen de garantie valt, natuurlijk.

Is Autotrust ook iets voor jouw bedrijf?   

Je garantie- en claimproces met een gerust hart uit handen geven? Bekijk de verschillende oplossingen van Autotrust en neem contact op voor advies op maat.

‘Garanties zijn goed geregeld met Autotrust’ | Automotive Online

‘Garanties zijn goed geregeld met Autotrust’

Brandstory • Stoffers ADB besteedt de afhandeling van garantieclaims uit aan Autotrust. Een hele geruststelling, vindt Thijmen Stoffers.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
• Laatste update:

Tot 2018 handelde Thijmen Stoffers garantiekwesties zelf af. Maar na een aantal vervelende situaties besloot dat het anders moest. “De claims leidden tot discussies met klanten en hebben ons veel geld gekost. Dat wilden we niet meer.” De oplossing vond hij in de garantieproducten van Autotrust.

Korte lijntjes

Autotrust voert de garantie uit en handelt de claims af; autobedrijven hebben hier dus geen omkijken naar. Een plus vindt Thijmen de korte lijntjes: “Ik word snel geholpen en heb vaak dezelfde mensen aan de lijn.” Er is ruimte voor persoonlijke afspraken. “Autotrust neemt het liefst alle klantcontact rondom garantie over, maar we hebben afgesproken dat we dit bij klanten uit de buurt zelf doen. Zo voorkomen we dat ze bij verschillende garages terechtkomen. Als zij een probleem hebben, stuur ik hen naar de garage om de hoek waar we vaste afspraken mee hebben. Autotrust handelt achter de schermen de claim af, wij doen het klantcontact. Dat werkt goed.”

Technisch overleg

De claim engineers bij Autotrust hebben ruime kennis van autotechniek. “Laatst stuurden we een klant naar de garage, omdat de cruisecontrol niet meer werkte. Volgens de garage moest er een nieuw stuur in. Ik overlegde met Autotrust en zij hadden dit probleem vaker gezien. Uiteindelijk bleek dat alleen de sleepring vervangen hoefde te worden. Daardoor had de klant zijn auto sneller terug.”

Goedkoper onder de streep

Sommige collega-autobedrijven vinden het uitbesteden van garantie zonde van het geld en houden de claimafhandeling in eigen hand, merkt Thijmen. “Je handelt in solide automerken, wat kan daar nou mee gebeuren, hoor ik vaak. Maar ook een Toyota kan kapot. Je kunt drie jaar geluk hebben en nauwelijks geld kwijt zijn aan claims, maar als je daarna twee keer een flink bedrag moet uitbetalen, ben je onder de streep duurder uit. Wij betalen een bedrag voor elk kenteken waarvoor we een garantie afsluiten, verder heb ik er geen omkijken naar.”

Klanten over de streep

Stoffers trekt door de garantieoplossingen van Autotrust meer klanten. “Veel mensen kopen graag een auto dicht bij huis. Als er dan iets mee is, kunnen ze makkelijk terug. Met Autotrust kunnen klanten terecht bij een garage in hun eigen buurt. Dat trekt hen vaak over de streep om bij ons een auto te kopen.”

Voor klanten die zekerheid zoeken, is het een geruststelling dat de garantie via een betrouwbare partij verloopt. “Zeker als ik vertel dat ze de garantie kunnen verlengen met een jaar. Autotrust neemt contact op met de nieuwe eigenaar en bespreekt wat er onder de garantievoorwaarden valt. Klanten weten daardoor waar ze aan toe zijn.” Bovendien is de garantie Europees gedekt. Dus wie tijdens zijn reis naar de camping in Spanje langs de weg komt te staan, hoeft niet bang te zijn voor extra kosten. Als het defect binnen de garantie valt, natuurlijk.

Is Autotrust ook iets voor jouw bedrijf?   

Je garantie- en claimproces met een gerust hart uit handen geven? Bekijk de verschillende oplossingen van Autotrust en neem contact op voor advies op maat.