Automotive 3: autobranche zet zich schrap voor WLTP
Dat blijkt uit een analyse die Automotive schreef op basis van een groot aantal gesprekken met direct betrokkenen. De WLTP wordt later dit jaar ingevoerd en dat betekent dat er nieuwe CO2-waarden berekend moeten worden, iets dat alleen fabrikanten kunnen. Nu mag er nog teruggerekend worden van de huidige NEDC-test, maar vanaf 2019 is het berekenen van CO2-waarden alleen nog mogelijk door de fabrikant. En die lijken de brondata niet langer te willen delen met de markt.
Automotive 3 staat in het teken van Vastgoed. Zo is er een leegstandsanalyse, verslag van de Dag van het Automotive Vastgoed, een interview met vastgoedgigant W.P. Carey en zijn er voorbeelden van geslaagde herbestemmingen voor autopanden.
Verder in Automotive 3:
• Interview met Kees van Oostenrijk, voorzitter van bandenrecycler Recybem, over de enorme ophef over de veiligheid van rubbergranulaat in kunstgras;
• De belangrijkste automotive-ontwikkelingen in cijfers;
• Onder managers: Han Terneldeli spreekt Erik Meems, dga van Century Autogroep;
• Columns van Hans Adriani en Arjen de Jong;
• Nieuwe Post: Vishal Durgaram (voorzitter Vakgarage);
• Familiezaken: interview met Peter en Mark van de Wildenberg;
• Autonieuws: de Skoda Kodiaq scoort een 8+.
Lees de nieuwe Automotive hier.
In Automotive Werkplaats deze maand het dossier Airco. Hierin worden de verschillende aircoconcepten in de markt belicht en publiceren we de uitkomsten van een onderzoek naar aircoservice onder autobedrijven. Verder spreken RDW, RAI Vereniging en SO Apk zich in dit nummer uit over de vraag of we bij de apk terug gaan naar de tailpipemeting. Op de brug staat de pasgeleden tot auto van het jaar gekroonde Peugeot 3008. Arjo van Dijk opent de deuren van zijn werkplaats voor een kijkje in de keuken en technisch expert Bert Pennock breekt in zijn column een lans voor creatief ondernemen.
Automotive Werkplaats 3, die eveneens vrijdag is verschenen, is vanaf vandaag online te lezen.