Mazda stuurt dealers naar Nyenrode
Volgens Mazda vragen ontwikkelingen in technologie, markt en klantgedrag om snelle en effectieve (re)acties in het dealerbedrijf. En daar hoort een nieuw soort leiderschap bij, vindt Geraldine Brouwers, managing director van Mazda Motor Nederland: “We willen dat dealers maar ook importeur inspiratie en state-of-the art-kennis opdoet op Nyenrode. Samen gaan we de discussie aan over toepassing en implementatie van nieuwe businessmodellen en nieuwe vormen van leiderschap. De theorie vanuit de masterclasses wordt via de begeleiding vanuit Authentiek Leiderschap concreet naar de werkvloer gebracht. Zo leren importeur, dealer en dealerbedrijf tegelijkertijd.” Lees hier een uitgebreid interview met Geraldine Brouwers (oktober 2015).
“Op deze manier ontwikkelen we in hetzelfde proces zowel de mensen als de organisatie”, stelt Brouwers. “Vaak gaan medewerkers op een cursus en moeten zij achteraf zelf de toepassing van wat ze hebben geleerd zoeken in het bedrijf. Door deze combinatie te maken is de toepassing direct geborgd. Zo werken we aan het ontwikkelen van modern leiderschap dat medewerkers inspireert, zodat zij hun werk met plezier doen. Klanten merken dat en komen met plezier terug voor onderhoud of voor hun volgende Mazda”, aldus Brouwers.
De importeur meldt dat de cursus niet verplicht is. De kosten worden gedeeld door importeur en dealer.