Comeback

Redactie Redactie
• Laatste update:

Helaas voor de Nederlandse Opel-organisatie ontbrak het de Astra aan de juiste motoren, waardoor de bijtelling hoger was dan die van concurrenten. De nieuwe Astra moet de verkoop flink laten stijgen. En daardoor moet het Opel-marktaandeel weer ver boven de huidige 6 procent stijgen.

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN, chef redactie Autoweek

Voor: Hij is veel lichter dan zijn voorganger, hij ziet er helemaal fris uit en hij ís dat ook. Daarbij zet hij ook nog eens een flinke stap op het gebied van aandrijflijnen, de auto rijdt prima.

Tegen: Tijdens onze eerste kennismaking hebben we eigenlijk maar weinig minpunten kunnen ontdekken. Alleen dat de instapmotor geen zesbak heeft vinden we jammer en verder is het motorengamma nog wat beperkt.

Consumentenpotentieel: 8

FRANK VAN KLINK, directeur XLLease

Voor: De Astra kan alleen nog maar winnen in aantallen. Hij heeft een mooi en strak interieur, een gunstig gewicht en een goede prijs. En eindelijk weer op een normale bandenmaat met dito bandencijfer in de lease.

Tegen: In Frankfurt hebben wij ook de Sports-Tourer gezien en daar ging ons hart niet sneller van kloppen. Dat ‘Adam-knikje’ in de c-stijl – is niet onze smaak.

Leasepotentieel: Opel zal geholpen worden door de bijtellingsregels voor 2016. De vraag is alleen of dit evolutiemodel genoeg is om een revolutie in aantallen te bewerkstelligen. Een 7+.

JOOST KLAREN, restwaardespecialist Autotelex

Voor: De nieuwe Astra staat op een geheel nieuw platform en is op alle gebieden weer helemaal bij de tijd en in sommige aspecten is hij de concurrentie voor, zoals met telematicaprogramma Onstar.

Tegen: De Easytronic automaat blijft gehandhaafd en dat sluit niet geheel aan bij het innovatieve karakter. Verder zijn we positief over het potentieel van de nieuwe Astra, in zowel nieuwverkopen als restwaarde.

Restwaardepotentieel: Een 9. Opel is bezig met een comeback en biedt uitstekende ‘value for money’ in de nieuwe Astra. Onstar is de kers op de taart.

HANS DEN HOLLANDER, fleetmanager Cisco

Voor: Hij is een stuk lichter dan zijn voorganger en de binnenruimte is gegroeid. De station variant (de Tourer) komt er ook al snel aan en ziet er geslaagd uit. Al met al is het potentieel voor de zakelijke markt weer een stuk beter voor de nieuwe Astra.

Tegen: Volop concurrentie, waaronder van de Peugeot 308. De Astra is de afgelopen jaren flink weggezakt in de verkoopstatistieken en het is lastiger om klanten te werven dan om ze te behouden. Alhoewel de recente onthullingen over de Volkswagen- diesels wat verschuivingen zouden kunnen veroorzaken.

Fleetpotentieel: Een 8.






Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Comeback | Automotive Online

Comeback

Redactie Redactie
• Laatste update:

Helaas voor de Nederlandse Opel-organisatie ontbrak het de Astra aan de juiste motoren, waardoor de bijtelling hoger was dan die van concurrenten. De nieuwe Astra moet de verkoop flink laten stijgen. En daardoor moet het Opel-marktaandeel weer ver boven de huidige 6 procent stijgen.

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN, chef redactie Autoweek

Voor: Hij is veel lichter dan zijn voorganger, hij ziet er helemaal fris uit en hij ís dat ook. Daarbij zet hij ook nog eens een flinke stap op het gebied van aandrijflijnen, de auto rijdt prima.

Tegen: Tijdens onze eerste kennismaking hebben we eigenlijk maar weinig minpunten kunnen ontdekken. Alleen dat de instapmotor geen zesbak heeft vinden we jammer en verder is het motorengamma nog wat beperkt.

Consumentenpotentieel: 8

FRANK VAN KLINK, directeur XLLease

Voor: De Astra kan alleen nog maar winnen in aantallen. Hij heeft een mooi en strak interieur, een gunstig gewicht en een goede prijs. En eindelijk weer op een normale bandenmaat met dito bandencijfer in de lease.

Tegen: In Frankfurt hebben wij ook de Sports-Tourer gezien en daar ging ons hart niet sneller van kloppen. Dat ‘Adam-knikje’ in de c-stijl – is niet onze smaak.

Leasepotentieel: Opel zal geholpen worden door de bijtellingsregels voor 2016. De vraag is alleen of dit evolutiemodel genoeg is om een revolutie in aantallen te bewerkstelligen. Een 7+.

JOOST KLAREN, restwaardespecialist Autotelex

Voor: De nieuwe Astra staat op een geheel nieuw platform en is op alle gebieden weer helemaal bij de tijd en in sommige aspecten is hij de concurrentie voor, zoals met telematicaprogramma Onstar.

Tegen: De Easytronic automaat blijft gehandhaafd en dat sluit niet geheel aan bij het innovatieve karakter. Verder zijn we positief over het potentieel van de nieuwe Astra, in zowel nieuwverkopen als restwaarde.

Restwaardepotentieel: Een 9. Opel is bezig met een comeback en biedt uitstekende ‘value for money’ in de nieuwe Astra. Onstar is de kers op de taart.

HANS DEN HOLLANDER, fleetmanager Cisco

Voor: Hij is een stuk lichter dan zijn voorganger en de binnenruimte is gegroeid. De station variant (de Tourer) komt er ook al snel aan en ziet er geslaagd uit. Al met al is het potentieel voor de zakelijke markt weer een stuk beter voor de nieuwe Astra.

Tegen: Volop concurrentie, waaronder van de Peugeot 308. De Astra is de afgelopen jaren flink weggezakt in de verkoopstatistieken en het is lastiger om klanten te werven dan om ze te behouden. Alhoewel de recente onthullingen over de Volkswagen- diesels wat verschuivingen zouden kunnen veroorzaken.

Fleetpotentieel: Een 8.






Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.