CED lanceert ‘Intel’ voor verzekeraars

Redactie Redactie
• Laatste update:

Als teaser werd er in aanloop naar het congres gesproken over een nieuwe schadeverzekeraar. “We kregen daar ook veel reacties op”, vertelt woordvoerder Martine Langerak. “Maar uiteraard worden we zelf geen verzekeraar, we faciliteren de verzekeraars in hun dienstverlening.”

Whatsapp of Facebook
Het Ensure-concept bestaat al langer, maar is nu sterk verbeterd, zegt Langerak. “De verzekerde kan zijn schade nu melden zoals hij dat wil: telefonisch, via e-mail, via Whatsapp of Facebook. Vervolgens krijgt hij binnen één contactmoment een oplossing aangedragen voor zijn schade. Van de melding tot aan het organiseren van het herstel. Zo weet een verzekerde meteen waar hij aan toe is. Ook als de schade niet direct door zijn verzekeraar wordt vergoed.”

Uitbesteden
Het concept wordt onder meer toegepast door Ditzo. “Verzekeraars kunnen zelf kiezen of ze de gehele afhandeling aan ons uitbesteden, of dat ze bijvoorbeeld alleen van ons technische platform gebruik maken.”

Door de vergaande automatisering van het proces kan de schadeafhandeling tot wel 50 procent lager uitvallen dan bij een ‘conventioneel’ proces, claimt CED.

CED is vooral bekend als expertisedienst. Zo voert het bedrijf het expertisewerk uit namens verzekeraars als Unigarant en Unive.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

CED lanceert ‘Intel’ voor verzekeraars | Automotive Online

CED lanceert ‘Intel’ voor verzekeraars

Redactie Redactie
• Laatste update:

Als teaser werd er in aanloop naar het congres gesproken over een nieuwe schadeverzekeraar. “We kregen daar ook veel reacties op”, vertelt woordvoerder Martine Langerak. “Maar uiteraard worden we zelf geen verzekeraar, we faciliteren de verzekeraars in hun dienstverlening.”

Whatsapp of Facebook
Het Ensure-concept bestaat al langer, maar is nu sterk verbeterd, zegt Langerak. “De verzekerde kan zijn schade nu melden zoals hij dat wil: telefonisch, via e-mail, via Whatsapp of Facebook. Vervolgens krijgt hij binnen één contactmoment een oplossing aangedragen voor zijn schade. Van de melding tot aan het organiseren van het herstel. Zo weet een verzekerde meteen waar hij aan toe is. Ook als de schade niet direct door zijn verzekeraar wordt vergoed.”

Uitbesteden
Het concept wordt onder meer toegepast door Ditzo. “Verzekeraars kunnen zelf kiezen of ze de gehele afhandeling aan ons uitbesteden, of dat ze bijvoorbeeld alleen van ons technische platform gebruik maken.”

Door de vergaande automatisering van het proces kan de schadeafhandeling tot wel 50 procent lager uitvallen dan bij een ‘conventioneel’ proces, claimt CED.

CED is vooral bekend als expertisedienst. Zo voert het bedrijf het expertisewerk uit namens verzekeraars als Unigarant en Unive.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.