Autotrack dreigt Gaspedaal.nl met dwangsom

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Wegener dreigt met een dwangsom van € 5.000 per dag als we doorgaan met het plaatsen van Autotrack-advertenties op onze site”, zegt directeur Jan-Willem Tusveld van Gaspedaal.
Gaspedaal.nl is in het voorjaar van 2007 gelanceerd. De site verzamelt auto-advertenties van diverse occasionsites. “We plaatsen die advertenties niet in hun geheel op onze site”, legt Tusveld uit. “Als je bijvoorbeeld de gegevens van de verkopende partij wilt hebben, moet je doorklikken naar de occasionsite waar de advertentie vandaan komt, zoals Autotrack. We leveren Autotrack dus zelfs extra traffic.” Tusveld ziet een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet. “We staan in ons recht”, zegt hij. “Meer zeg ik er op dit moment niet over.”
"Wij zien dat anders", zegt Sander van den Hout van Wegener Multimedia. "Ik kan niet te veel ingaan op de juridische aspecten, maar waar het ons vooral om te doen is, is het investeringsaspect. Bovendien doen wij erg ons best en investeren ook veel geld om onze gegevens schoon te houden, mensen in de branche weten dat data van Autotrack.nl erg betrouwbaar is. En op deze manier komen we in een verzamelbak van sites waar die betrouwbaarheid totaal niet duidelijk is."

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autotrack dreigt Gaspedaal.nl met dwangsom | Automotive Online

Autotrack dreigt Gaspedaal.nl met dwangsom

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Wegener dreigt met een dwangsom van € 5.000 per dag als we doorgaan met het plaatsen van Autotrack-advertenties op onze site”, zegt directeur Jan-Willem Tusveld van Gaspedaal.
Gaspedaal.nl is in het voorjaar van 2007 gelanceerd. De site verzamelt auto-advertenties van diverse occasionsites. “We plaatsen die advertenties niet in hun geheel op onze site”, legt Tusveld uit. “Als je bijvoorbeeld de gegevens van de verkopende partij wilt hebben, moet je doorklikken naar de occasionsite waar de advertentie vandaan komt, zoals Autotrack. We leveren Autotrack dus zelfs extra traffic.” Tusveld ziet een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet. “We staan in ons recht”, zegt hij. “Meer zeg ik er op dit moment niet over.”
"Wij zien dat anders", zegt Sander van den Hout van Wegener Multimedia. "Ik kan niet te veel ingaan op de juridische aspecten, maar waar het ons vooral om te doen is, is het investeringsaspect. Bovendien doen wij erg ons best en investeren ook veel geld om onze gegevens schoon te houden, mensen in de branche weten dat data van Autotrack.nl erg betrouwbaar is. En op deze manier komen we in een verzamelbak van sites waar die betrouwbaarheid totaal niet duidelijk is."

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.