Citroën opent DS Store in Amsterdam

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Een aparte ruime waar naast DS-voitures ook beleving en luxe centraal staan”, bevestigt Anne Lobbes, directeur PR en corporate communicatie bij Citroën Nederland, aan Automotive.

Voor de uitrol van DS als apart merk wordt gebruik gemaakt van het bestaande Citroën-dealernetwerk. Van de huidige dealers wordt echter vooralsnog geen grote investeringen verwacht. 

DS zonder Citroën-logo
Carlos Tavares, bestuursvoorzitter van fabrikant PSA, kondigde in de zomer van 2014 al aan dat DS een apart merk zou gaan worden. Op de Autosalon van Genève volgende week is de nieuwe DS5 daar het eerste voorbeeld van. Dit is de eerste DS die niet het Citroën-logo draagt.

Van dealers wordt al sinds de start van de DS-strategie in 2010 gevraagd een duidelijke scheiding aan te brengen tussen de Citroën- en DS-modellen. Dealers die nieuwbouw plegen krijgen het verzoek om een DS-corner in te richten.

Kannibalisatie
Voorlopig zullen er geen grotere investeringen worden gevraagd, verwacht Lobbes. “Gezien de economische tijden is het nu niet de bedoeling een groot offer van onze distributeurs te vragen en aparte vestigingen neer te zetten. Wel zijn de ambities hoog en staan we voor de uitdaging het merk DS nog prominenter naar voren te schuiven.”

Uit ervaring is gebleken dat er geen kanabalisering optreedt tussen de DS en Citroën. “Tweederde van de klanten die een DS aanschaft, heeft daarvoor geen Citroën gereden. We zien nauwelijks concurrentie tussen DS en Citroën en daardoor werkt deze formule tot op heden prima.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Citroën opent DS Store in Amsterdam | Automotive Online

Citroën opent DS Store in Amsterdam

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Een aparte ruime waar naast DS-voitures ook beleving en luxe centraal staan”, bevestigt Anne Lobbes, directeur PR en corporate communicatie bij Citroën Nederland, aan Automotive.

Voor de uitrol van DS als apart merk wordt gebruik gemaakt van het bestaande Citroën-dealernetwerk. Van de huidige dealers wordt echter vooralsnog geen grote investeringen verwacht. 

DS zonder Citroën-logo
Carlos Tavares, bestuursvoorzitter van fabrikant PSA, kondigde in de zomer van 2014 al aan dat DS een apart merk zou gaan worden. Op de Autosalon van Genève volgende week is de nieuwe DS5 daar het eerste voorbeeld van. Dit is de eerste DS die niet het Citroën-logo draagt.

Van dealers wordt al sinds de start van de DS-strategie in 2010 gevraagd een duidelijke scheiding aan te brengen tussen de Citroën- en DS-modellen. Dealers die nieuwbouw plegen krijgen het verzoek om een DS-corner in te richten.

Kannibalisatie
Voorlopig zullen er geen grotere investeringen worden gevraagd, verwacht Lobbes. “Gezien de economische tijden is het nu niet de bedoeling een groot offer van onze distributeurs te vragen en aparte vestigingen neer te zetten. Wel zijn de ambities hoog en staan we voor de uitdaging het merk DS nog prominenter naar voren te schuiven.”

Uit ervaring is gebleken dat er geen kanabalisering optreedt tussen de DS en Citroën. “Tweederde van de klanten die een DS aanschaft, heeft daarvoor geen Citroën gereden. We zien nauwelijks concurrentie tussen DS en Citroën en daardoor werkt deze formule tot op heden prima.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.