Athlon begint consultancypoot

Redactie Redactie
• Laatste update:

Een van de producten van het bedrijf is de webapplicatie Momas, waarmee bedrijven hun totale mobiliteit, van leaseauto’s en OV-gebruik tot kilometervergoedingen en e-scooters kunnen beheren. In België zijn er inmiddels zo’n 50 met name grote klanten die hiermee in totaal 40 duizend contracten beheren.

Besparing
Daarnaast heeft Athlon Mobility Consultancy samen met Pricewaterhousecoopers de mobility scan ontwikkeld, waarmee bedrijven een analyse kunnen laten maken van hun huidige mobiliteitsbeleid en waar door andere keuzes kosten kunnen worden bespaard.

Bij de mobility audit, die is ontwikkeld in samenwerking met vastgoedbedrijf DTZ Zadelhoff en onderzoeksbureau DHV, wordt gekeken naar hoe mobiliteitskeuzes doorwerken in totale kosten voor bijvoorbeeld HR-Management en ICT.

“Autoleasing schuift op naar mobiliteitsmanagement”, zegt Alexander Prinssen, vice president van Athlon Mobility Consultancy. “Maar omdat mobiliteit raakt aan finance, HR, IT en marketing, wordt het door bedrijven nu nog gefragmenteerd benaderd.” Door een onvolledig beeld van hun (on)mogelijkheden op gebied van mobiliteit verspillen werkgevers en werknemers veel tijd en geld, meent Prinssen. “Wij denken dat je door een integrale visie op kostenefficiëntie, duurzaamheid en aantrekkelijk werkgeverschap een besparing van 7% kunt realiseren.”

Europa
Op dit moment werken er 13 mensen bij Athlon Mobility Consultancy, waarvan twee in Nederland. Prinssen (42, foto), afkomstig van GE Fleet Services en sinds augustus vorig jaar werkzaam bij Athlon, verwacht het aantal contracten binnen twee jaar te kunnen verdubbelen tot 80 duizend.

Voor dit jaar ligt de focus op de Benelux, vanaf volgend jaar moet de consultancytak ook actief worden in Duitsland en Frankrijk en de andere landen waarin Athlon actief is. Daarvoor is ook een gids ontwikkeld waarin per land alle fiscale regels op gebied van mobiliteit zijn opgenomen.

“Ons doel is om een Europees Centre of Expertise te worden op gebied van duurzame mobiliteit”, aldus Prinssen. “Op die manier moeten we bijdragen aan de doelstelling van Athlon om een top vijf Europese mobiliteitsprovider te worden.”

Athlon begint consultancypoot | Automotive Online

Athlon begint consultancypoot

Redactie Redactie
• Laatste update:

Een van de producten van het bedrijf is de webapplicatie Momas, waarmee bedrijven hun totale mobiliteit, van leaseauto’s en OV-gebruik tot kilometervergoedingen en e-scooters kunnen beheren. In België zijn er inmiddels zo’n 50 met name grote klanten die hiermee in totaal 40 duizend contracten beheren.

Besparing
Daarnaast heeft Athlon Mobility Consultancy samen met Pricewaterhousecoopers de mobility scan ontwikkeld, waarmee bedrijven een analyse kunnen laten maken van hun huidige mobiliteitsbeleid en waar door andere keuzes kosten kunnen worden bespaard.

Bij de mobility audit, die is ontwikkeld in samenwerking met vastgoedbedrijf DTZ Zadelhoff en onderzoeksbureau DHV, wordt gekeken naar hoe mobiliteitskeuzes doorwerken in totale kosten voor bijvoorbeeld HR-Management en ICT.

“Autoleasing schuift op naar mobiliteitsmanagement”, zegt Alexander Prinssen, vice president van Athlon Mobility Consultancy. “Maar omdat mobiliteit raakt aan finance, HR, IT en marketing, wordt het door bedrijven nu nog gefragmenteerd benaderd.” Door een onvolledig beeld van hun (on)mogelijkheden op gebied van mobiliteit verspillen werkgevers en werknemers veel tijd en geld, meent Prinssen. “Wij denken dat je door een integrale visie op kostenefficiëntie, duurzaamheid en aantrekkelijk werkgeverschap een besparing van 7% kunt realiseren.”

Europa
Op dit moment werken er 13 mensen bij Athlon Mobility Consultancy, waarvan twee in Nederland. Prinssen (42, foto), afkomstig van GE Fleet Services en sinds augustus vorig jaar werkzaam bij Athlon, verwacht het aantal contracten binnen twee jaar te kunnen verdubbelen tot 80 duizend.

Voor dit jaar ligt de focus op de Benelux, vanaf volgend jaar moet de consultancytak ook actief worden in Duitsland en Frankrijk en de andere landen waarin Athlon actief is. Daarvoor is ook een gids ontwikkeld waarin per land alle fiscale regels op gebied van mobiliteit zijn opgenomen.

“Ons doel is om een Europees Centre of Expertise te worden op gebied van duurzame mobiliteit”, aldus Prinssen. “Op die manier moeten we bijdragen aan de doelstelling van Athlon om een top vijf Europese mobiliteitsprovider te worden.”