Autoscout24 stapt uit Stir

Redactie Redactie
• Laatste update:

Anderhalf jaar geleden is er voor Stir een nieuw meetsysteem ontwikkeld maar dat is nog niet ingevoerd omdat het bestuur de kwaliteit ervan niet goed kan inschatten, zegt Autoscout24-directeur Jurgen Vugts. “Het huidige systeem is echter sterk verouderd en levert sowieso een ondermaatse kwaliteit. We hebben de afgelopen tijd veel geïnvesteerd in online ontwikkelingen en zijn volgens onze eigen metingen hard gegroeid. Daar is niets van terug te zien in de Stir-cijfers, sterker nog, hoe meer wij investeren hoe slechter we lijken te scoren in de Stir-metingen. We hebben meermaals bij het bestuur om een verklaring hiervoor gevraagd, maar die kan deze niet geven. Deelname aan Stir kost ons op deze manier alleen maar geld omdat we de cijfers niet kunnen gebruiken om adverteerders te interesseren.” 

Onafhankelijk
Vugts heeft nog een reden te twijfelen aan de kwaliteit van de dienstverlening van Stir. “Ons is ter ore gekomen dat sommige panelleden (er worden panels ingezet om het bezoekersgedrag te meten, red.) in dienst zijn bij websites en dat die dus niet onafhankelijk zijn.”

Eerder hebben bedrijven als Adfab, Semilo en Webads Stir al de wacht aangezegd. “We vinden het heel vervelend dat het zo moet lopen. Zeker aangezien we een van de oprichters waren”, zegt Vugts. Autoscout24 is met andere partijen in gesprek over het mogelijk oprichten van een nieuw meetsysteem.

Het meetsysteem Stir wordt in de markt gezet door Vinex, de verenigde internetexploitanten. Stir meet het bereik en de prestaties van 450 websites. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autoscout24 stapt uit Stir | Automotive Online

Autoscout24 stapt uit Stir

Redactie Redactie
• Laatste update:

Anderhalf jaar geleden is er voor Stir een nieuw meetsysteem ontwikkeld maar dat is nog niet ingevoerd omdat het bestuur de kwaliteit ervan niet goed kan inschatten, zegt Autoscout24-directeur Jurgen Vugts. “Het huidige systeem is echter sterk verouderd en levert sowieso een ondermaatse kwaliteit. We hebben de afgelopen tijd veel geïnvesteerd in online ontwikkelingen en zijn volgens onze eigen metingen hard gegroeid. Daar is niets van terug te zien in de Stir-cijfers, sterker nog, hoe meer wij investeren hoe slechter we lijken te scoren in de Stir-metingen. We hebben meermaals bij het bestuur om een verklaring hiervoor gevraagd, maar die kan deze niet geven. Deelname aan Stir kost ons op deze manier alleen maar geld omdat we de cijfers niet kunnen gebruiken om adverteerders te interesseren.” 

Onafhankelijk
Vugts heeft nog een reden te twijfelen aan de kwaliteit van de dienstverlening van Stir. “Ons is ter ore gekomen dat sommige panelleden (er worden panels ingezet om het bezoekersgedrag te meten, red.) in dienst zijn bij websites en dat die dus niet onafhankelijk zijn.”

Eerder hebben bedrijven als Adfab, Semilo en Webads Stir al de wacht aangezegd. “We vinden het heel vervelend dat het zo moet lopen. Zeker aangezien we een van de oprichters waren”, zegt Vugts. Autoscout24 is met andere partijen in gesprek over het mogelijk oprichten van een nieuw meetsysteem.

Het meetsysteem Stir wordt in de markt gezet door Vinex, de verenigde internetexploitanten. Stir meet het bereik en de prestaties van 450 websites. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.