Kwik-Fit: bandenlabel leidt tot verdwijnen merken

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens de bandenmonitor van Kwik-Fit zullen er in de merkentop-3 ook verschuivingen plaats vinden. Op dit moment staan de meest auto’s in Nederland op Michelin (18%) gevolgd door Continental (13%) en Vredestein (8%).

Doordat het label de eigenschappen van een band inzichtelijk maakt, zullen consumenten zich straks minder laten leiden door het verkooppersoneel. Op dit moment is advies van de garage nog leidend in 75% van de aankopen, in de toekomst zal dit volgens Kwik-Fit 50% zijn. 

Verder verwacht Kwik-Fit dat het bandenlabel voor een prijsstijging zal zorgen omdat fabrikanten meer moeten investeren in ontwikkeling en omdat het label schaarste creëert onder de banden die goed scoren. 

Hoe de markt er precies uit gaat zien, is niet te voorspellen, zegt Kwik-Fit-directeur Martin Post. “Dat ligt er helemaal aan welke merken welke labels krijgen, en hoe dit de markt beïnvloedt. Dat kunnen we volgend jaar pas zeggen. Wel kun je voorspellen dat de merken gaan sturen op vooral een goede score bij grip op nat wegdek, daarna op brandstofverbruik en helemaal als laatste op geluid. De banden die AA scoren (goed op nat wegdek en op verbruik – red) komen als winnaar uit de bus. De merken die de ontwikkeling niet kunnen bijbenen en alleen maar rode labels hebben, zullen van de markt verdwijnen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Kwik-Fit: bandenlabel leidt tot verdwijnen merken | Automotive Online

Kwik-Fit: bandenlabel leidt tot verdwijnen merken

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens de bandenmonitor van Kwik-Fit zullen er in de merkentop-3 ook verschuivingen plaats vinden. Op dit moment staan de meest auto’s in Nederland op Michelin (18%) gevolgd door Continental (13%) en Vredestein (8%).

Doordat het label de eigenschappen van een band inzichtelijk maakt, zullen consumenten zich straks minder laten leiden door het verkooppersoneel. Op dit moment is advies van de garage nog leidend in 75% van de aankopen, in de toekomst zal dit volgens Kwik-Fit 50% zijn. 

Verder verwacht Kwik-Fit dat het bandenlabel voor een prijsstijging zal zorgen omdat fabrikanten meer moeten investeren in ontwikkeling en omdat het label schaarste creëert onder de banden die goed scoren. 

Hoe de markt er precies uit gaat zien, is niet te voorspellen, zegt Kwik-Fit-directeur Martin Post. “Dat ligt er helemaal aan welke merken welke labels krijgen, en hoe dit de markt beïnvloedt. Dat kunnen we volgend jaar pas zeggen. Wel kun je voorspellen dat de merken gaan sturen op vooral een goede score bij grip op nat wegdek, daarna op brandstofverbruik en helemaal als laatste op geluid. De banden die AA scoren (goed op nat wegdek en op verbruik – red) komen als winnaar uit de bus. De merken die de ontwikkeling niet kunnen bijbenen en alleen maar rode labels hebben, zullen van de markt verdwijnen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.