ZF ontwikkelt airbag voor autonome auto

Redactie Redactie
• Laatste update:

ZF verwacht dat inzittenden van een zelfrijdende auto andere zitposities aannemen in de auto dan nu het geval is. Draaibare stoelen en liggen in de bestuurdersstoel maken een airbag in het stuurwiel, dashboard of deur en raamstijlen zinloos.

Een airbag die uit de zijkant van de rugleuning komt is volgens ZF effectiever. Deze kan ook voorkomen dat inzittenden die naast elkaar in de auto zitten bij een zijdelingse aanrijding tegen elkaar aan klappen.

ZF kondigde afgelopen maand een samenwerking met Faurecia aan om veilige interieurs voor autonome auto’s te ontwikkelen.

“Euro NCAP gaat in de toekomst meer aandacht besteden aan crashes vanaf de zijkant van het voertuig. De bescherming van inzittenden aan de zijkant wordt daarom steeds belangrijker”, aldus Dirk Schultz, hoofd ontwikkeling Inflatable Restraint Systems engineering voor ZF’s actieve en passieve veiligheid divisie.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

ZF ontwikkelt airbag voor autonome auto | Automotive Online

ZF ontwikkelt airbag voor autonome auto

Redactie Redactie
• Laatste update:

ZF verwacht dat inzittenden van een zelfrijdende auto andere zitposities aannemen in de auto dan nu het geval is. Draaibare stoelen en liggen in de bestuurdersstoel maken een airbag in het stuurwiel, dashboard of deur en raamstijlen zinloos.

Een airbag die uit de zijkant van de rugleuning komt is volgens ZF effectiever. Deze kan ook voorkomen dat inzittenden die naast elkaar in de auto zitten bij een zijdelingse aanrijding tegen elkaar aan klappen.

ZF kondigde afgelopen maand een samenwerking met Faurecia aan om veilige interieurs voor autonome auto’s te ontwikkelen.

“Euro NCAP gaat in de toekomst meer aandacht besteden aan crashes vanaf de zijkant van het voertuig. De bescherming van inzittenden aan de zijkant wordt daarom steeds belangrijker”, aldus Dirk Schultz, hoofd ontwikkeling Inflatable Restraint Systems engineering voor ZF’s actieve en passieve veiligheid divisie.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.