Werkplaatsformules herpositioneren zich
Concepten die zich hoger willen positioneren, scherpten de afgelopen tijd hun standards aan. Dit gebeurde bijvoorbeeld bij de Hella Service Partners. “Daardoor zijn er wel deelnemers weggegaan”, vertelt Bastiaan Wesselink, coördinator Hella Service Partners. “Maar we zoeken kwaliteit in plaats van kwantiteit. Uiteindelijk merken de bedrijven dat je daar ook wat extra voor biedt, onder meer in technische ondersteuning en training.”
Ook zag een aantal concepten dat steeds meer dealers en ex-dealers zich aansluiten. Hoewel Bovag hier geen cijfers van heeft, beaamt Anton Pluim, manager Bovag Onafhankelijke Autobedrijven, deze trend.
Bosch Car Service, sinds jaar en dag het hoogst gepositioneerde concept, richt zich juist meer op de onderkant van de markt met de nieuwe formule Autocrew. “De eerste vestigingen worden deze maand aangesloten”, vertelt Bart Frison, marketingmanager networks bij Bosch.
Lees meer over de ontwikkeling van werkplaatsformules in dossier Werkplaats in Automotive nr. 8, die vandaag verschijnt.