Kerstwens RAI Vereniging: mobiliteitsminister

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Bekijk de video onderaan dit artikel.

Volgens de organisaties (NS, ANWB, RAI Vereniging, TLN, KNV, FMN en stadsvervoerders GVB, RET en HTM) kan de huidige infrastructuur de groei van de economie niet aan. Het plan, ‘Vooruit’ gedoopt, gaat in op het beter organiseren van combinaties met auto’s, tweewielers, goederenvervoer, wegtransport en OV.

Volgens Floris Liebrand, woordvoerder van RAI Vereniging, is het voor de leden van de branchevereniging voor onder andere auto-importeurs en fietsfabrikanten essentieel dat Nederland goed bereikbaar blijft. “De combinaties van vervoermiddelen moet worden geoptimaliseerd. Reizigers moeten kunnen kiezen of ze de auto, het OV en/of een fiets pakken voor een bepaalde rit, het gaat niet alleen om de auto. Reizen moet weer aantrekkelijk worden gemaakt. Daar hoort ook een vorm van betalen naar gebruik bij, dat komt dus ook in de plannen terug.”Bekijk de plannen van de alliantie in onze Kennisbank.

De hoogte van de autobelastingen, maar ook de manier van heffen en het deel van de belastingen dat weer terugvloeit naar infrastructuur, is onder andere RAI Vereniging al jaren een doorn in het oog. De mobiliteitspartners zien met de verkiezingen in aantocht, hun kans schoon om een alternatief mobiliteitsplan op de agenda’s van de politieke partijen te krijgen.

Lees meer op Fleet&Mobility.

Bekijk hierboven onze video-impressie van de presentatie van het mobiliteitsplan bij de ANWB in Den Haag. Hans de Boer, voorzitter van VNO-NCW, Frits van Bruggen, directeur ANWB, Steven van Eijck, voorzitter RAI Vereniging en Bertho Eckhardt, voorzitter Bovag, komen aan het woord.

citnow sm logo horizontal white bgDeze video is tot stand gekomen met dank aan CitNOW.

Kerstwens RAI Vereniging: mobiliteitsminister | Automotive Online

Kerstwens RAI Vereniging: mobiliteitsminister

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Bekijk de video onderaan dit artikel.

Volgens de organisaties (NS, ANWB, RAI Vereniging, TLN, KNV, FMN en stadsvervoerders GVB, RET en HTM) kan de huidige infrastructuur de groei van de economie niet aan. Het plan, ‘Vooruit’ gedoopt, gaat in op het beter organiseren van combinaties met auto’s, tweewielers, goederenvervoer, wegtransport en OV.

Volgens Floris Liebrand, woordvoerder van RAI Vereniging, is het voor de leden van de branchevereniging voor onder andere auto-importeurs en fietsfabrikanten essentieel dat Nederland goed bereikbaar blijft. “De combinaties van vervoermiddelen moet worden geoptimaliseerd. Reizigers moeten kunnen kiezen of ze de auto, het OV en/of een fiets pakken voor een bepaalde rit, het gaat niet alleen om de auto. Reizen moet weer aantrekkelijk worden gemaakt. Daar hoort ook een vorm van betalen naar gebruik bij, dat komt dus ook in de plannen terug.”Bekijk de plannen van de alliantie in onze Kennisbank.

De hoogte van de autobelastingen, maar ook de manier van heffen en het deel van de belastingen dat weer terugvloeit naar infrastructuur, is onder andere RAI Vereniging al jaren een doorn in het oog. De mobiliteitspartners zien met de verkiezingen in aantocht, hun kans schoon om een alternatief mobiliteitsplan op de agenda’s van de politieke partijen te krijgen.

Lees meer op Fleet&Mobility.

Bekijk hierboven onze video-impressie van de presentatie van het mobiliteitsplan bij de ANWB in Den Haag. Hans de Boer, voorzitter van VNO-NCW, Frits van Bruggen, directeur ANWB, Steven van Eijck, voorzitter RAI Vereniging en Bertho Eckhardt, voorzitter Bovag, komen aan het woord.

citnow sm logo horizontal white bgDeze video is tot stand gekomen met dank aan CitNOW.