Zware belasting op fijnstof-uitstoot

Redactie Redactie
• Laatste update:

In plaats daarvan krijgt elke dieselauto als basis 1000 euro bpm- korting. Vervolgens ga je 200 euro extra betalen per uitgestoten milligram fijnstof per kilometer.
Ter verduidelijking: de Euro-V-norm (2009-2011) staat op 5 mg per kilometer, wat in praktijk wordt geduid als ‘het hebben van een roetfilter’. Auto’s die daaraan voldoen zitten dus precies op nul. Een auto die exact voldoet aan de Euro-IV-norm van 25 milligram per kilometer (en dat zijn er op dit moment nogal wat) krijgt dus een toeslag van vierduizend euro.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Zware belasting op fijnstof-uitstoot | Automotive Online

Zware belasting op fijnstof-uitstoot

Redactie Redactie
• Laatste update:

In plaats daarvan krijgt elke dieselauto als basis 1000 euro bpm- korting. Vervolgens ga je 200 euro extra betalen per uitgestoten milligram fijnstof per kilometer.
Ter verduidelijking: de Euro-V-norm (2009-2011) staat op 5 mg per kilometer, wat in praktijk wordt geduid als ‘het hebben van een roetfilter’. Auto’s die daaraan voldoen zitten dus precies op nul. Een auto die exact voldoet aan de Euro-IV-norm van 25 milligram per kilometer (en dat zijn er op dit moment nogal wat) krijgt dus een toeslag van vierduizend euro.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.